ik krijg niet al mijn verdiende uur loon

goede dag, ik werk bij een alberthijn als vakken vuller en onze eind tijd is 10 uur maar dat wilt niet vaak lukken dus word het wel is een kwartiertje langer.

mijn baas wilt mij niet die kwartiertje uitbetaalen. hoe zit dat precies. volgens mij zou ik gewoon moeten krijgen

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Dit hangt volgens mij van je contract af. Zoek het nog even op, en lees het rustig door.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij is verplicht om je door te betalen. Neem contact op met het hoofdkantoor :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt aan je situatie, maar niet ieder bedrijf betaald in kwartieren uit. Ik heb ergens gewerkt waar het per half uur ging, en dan moet ja natuurlijk afronden. dus dan is 15 minuten een half uur en 14 minuten helaas pindakaas voor jou...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tsja, het hangt ook een beetje van de situatie af. Werk je puur voor het geld, of doe je het ook om gewoon niet lamlendig op de bank te zitten en ervaring op te doen?

Ik kan me wel voorstellen dat elke keer 15 minuten extra op je zenuwen kan werken, het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je baas het brengt. wordt je pauze bijvoorbeeld doorbetaald? als het minder druk is, kun je dan wel eens iets eerder weg? Wordt het als normaal geacht dat je het doet? Kun je flexibel je tijd indelen?

Ik heb het persoonlijk nooit als vervelend ervaren om even iets af te maken, ook al krijg je dan niet betaald. (maar dit was ook bij een kleiner bedrijf, dat komt ook de goodwill ten goede)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij winkels staat vaak in het contract dat overwerk pas wordt uitbetaald ná het eerste half uur per dag, en/of een clausule dat de activiteiten rond het openen en sluiten van de winkel (opruimen, borden buiten- of binnenzetten, kas opmaken, omkleden, rolluik naar beneden etc.) niet vallen onder (betaalde) werktijd).

Om hier zeker van te zijn, kun je het beste kijken in je contract en CAO.