Heb ik recht op een aanvullende uitkering?

Ik heb al gekeken op internet maar kom er niet uit.
- 28 jaar
- vanaf september geen studiefinanciering meer, afgestudeerd
- werk 15 uur per week en krijg niet meer

Heb ik dan recht op een uitkering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Als je inkomen hebt onder bijstandniveau, mogelijk wel.
Je zult je wel in moeten schrijven bij het UWV en aan hun voorwaarden voldoen, zoals blijven solliciteren.
Verder kun je op www.berekenuwrecht.nl nog kijken of er nog toeslagen zijn waar je recht op zou kunnen hebben.
Ga gewoon eens praten bij UWV
anneliez
11 jaar geleden
Als je inkomen lager is dan de bijstandsnorm, dan kan je inkomen aangevuld worden met een bijstandsuitkering. De bijstandsnorm voor alleenstaanden is € 668,44 inclusief vakantietoeslag. Afhankelijk van de samenstelling van het gezien kunnen er andere normen gelden.

Je kan de aanvulling aanvragen bij de gemeente. Daar zullen ze je ook informeren over je plichten. Dat zijn er nogal wat. Hoe streng het beleid is verschilt van gemeente tot gemeente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt recht op een aanvulling wwb van de gemeente.
Alleen als je al een tijd gewerkt hebt heb je recht op ww via het uwv.
Je krijgt dan een aanvulling op bijstands niveau, rond de 927,00 zonder je vakantietoeslag.
Je kunt er uiteraard ook voor kiezen je vakantietoeslag iedere maand direct uit te laten betalen.
Je zal je wel aan de bij de gemeente aan hun voorwaarden moeten houden, dit kan betekenen dat je oproepen krijgt van werkplein mbt verplicht solliciteren, of een leer- werktraject volgen.
Doe je dit niet dan kunnen ze een boete opleggen (mindering van uitkering) of je uitkering in zijn geheel (voor meestal 3 maanden) stopzetten.