al 4jr.. geen werk/inkomen/woning... ziekenfonds is ook niet betaald in die periode.. waar kan ik het beste heen voor hulp??

het probleem is ook dat ik niet stil kan zitten..ik ben snel afgeleid, hoop slechte middelen gebruikt..gelukkig van af...maar nu zit ik met me handen in et haar van wat nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar woon je dan en hoe kom je
aan een pc/smartphone?
Amadea
11 jaar geleden
Vaak kan je in een bibliotheek gratis gebruik maken van een computer. Vraag is niet met een smartphone gesteld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je helemaal niks heb, hoe zit het dan met je huisvesting en eten? Ben je een zwerver of zit je in een opvangcentrum? Ik neem aan dat zo'n centrum toch wel enigszins in staat moet zijn om je een stukje de goede richting uit te helpen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sluit me bij Almighty aan. o.a. Het leger des heils kan je helpen. blijkbaar ben je nu dakloos.

Antwoorden (6)

Probeer eens een bezoekje aan het juridisch loket bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je serieus? min.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ben serieus. Daar kunnen ze je advies geven op alle problemen. De vraag is voor mij niet duidelijk wat nu het echte probleem is maar het juridisch loket biedt brede hulp. Als het specifiek om werk gaat kan je ook naar het UWV e.d. Bij het juridisch loket kunnen ze je prima uitleggen wat de gevolgen zijn als je je leven zo voort zet en ook hoe je al deze problemen het beste op kan lossen. Als je het echt niet meer weet zou ik het zeker proberen!
Je kan naar een schuldhulpverlenings kantoor gaan. Dan krijg je ongeveer €50 per week voor leefgeld, en rekeningen worden (af)betaald. Kijk alleen wel goed uit waar je naartoe gaat, en met PGB word heel veel gefraudeerd (ik kan het weten, ik heb in zo een kantoor gewerkt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga naar de sociale dienst, misschien kunnen ze helpen.
Met bijstandsuitkering en uitzoeken wat je kunt doen
anneliez
11 jaar geleden
Ga naar de gemeente. De gemeente regelt schuldhulpverlening voor je. Sommige kleinere gemeenten hebben het bovengemeentelijk geregeld bij een centraal loket. Laat je niet verleiden om naar particuliere bureautjes te stappen, die zijn niet altijd even eerlijk.

Je moet wel bereid zijn om compleet 'met de billen bloot' te gaan en jezelf 'streng doch rechtvaardig' te laten helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor wat betreft de schulden: kijk of je een beroep kunt doen op de Wsnp (Wet schuldsanering natuurlijke personen.)

Van de bronsite:

"Hoe kom ik in aanmerking voor de Wsnp?
Eerst moet u naar de Gemeentelijke kredietbank (GKB) of de Sociale Dienst in uw gemeente gaan om een schuldhulpverleningtraject te starten, het zogenaamde minnelijke traject. De instantie die deze schuldhulpverlening uitvoert moet voldoen aan de voorwaarden als bedoeld in artikel 48 lid 1 Wet op het consumentenkrediet., anders kunt u met de gegevens uit het minnelijk traject geen aanvraag doen in het kader van de Wsnp (artikel 288 lid 2b van de Faillissementswet).

Een schuldhulpverlener maakt een inventarisatie van de schuldeisers en de hoogte van de schulden. Daarna probeert hij een akkoord te bereiken met de schuldeisers. Dit houdt in dat er wordt aangeboden een deel van de schuld te betalen tegen kwijtschelding van de rest van de vordering. Wanneer alle schuldeisers akkoord gaan met dit aanbod, is het minnelijk traject gelukt en hoeft u geen aanvraag Wsnp in te dienen. U betaalt dan gedurende een vastgestelde periode via de schuldhulpverleningsinstelling maandelijks een bedrag aan de schuldeisers.

Als één of meerdere schuldeisers niet akkoord gaan, wordt het minnelijk traject als mislukt beschouwd. De schuldhulpverlener stelt dan een verzoekschrift op met als bijlage een verklaring. Beide stukken moeten door u ondertekend zijn. Daarna worden ze naar de rechtbank gestuurd. Na enkele weken ontvangt u een oproep van de rechtbank om bij de rechtbank te verschijnen. Tijdens de zitting vraagt de rechter u om aanvullende informatie en legt hij u meestel nog eens uit welke verplichtingen u heeft als u tot de Wsnp wordt toegelaten. In de meeste gevallen hoort u tijdens die zitting of u wordt toegelaten tot de Wsnp. "

Voor werk kun je, in ieder geval om 'erin' te komen, gebruik tte maken van de diensten van een uitzendbureau. Mocht het onverhoopt niet lukken om ondanks alle moeite aan werk te komen, dan contact opnemen met de gemeente voor een bijstandsuitkering. Maar dat is echt een 'vangnet'.
Computoon
11 jaar geleden
allereerst proberen hulp te vinden bij maatschappelijk werk, zij weten alle in's en out's van de hulpverleninig.
je kunt ook meteen naar de sociale dienst stappen.

Toegevoegd na 4 minuten:
de sociale dienst zal je na een (paar) gesprek(ken) 'doorsturen' naar de gkb (gemeentelijke krediet bank) waar je op je beurt moet wachten om klant te (mogen) worden.

ik raad je aan om naar maatschappelijk werk van de gemeente te gaan.