ik wil graag voor maximaal 15 uur in de week gaan bijwerken als nagelstyliste moet ik me laten inschrijven bij de KVK? en belasting afdragen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ja en ja:

Wie moet zich inschrijven bij de KvK?
Op 1 juli 2008 treedt de nieuwe Handelsregisterwet in werking. Daarmee zijn álle ondernemingen en rechtspersonen in Nederland wettelijk verplicht zich in te schrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel. Van straatventer tot notaris, van maatschap tot ministerie en van kerkgenootschap tot vereniging van eigenaars. Het Handelsregister wordt dé basisregistratie van ondernemingen en rechtspersonen in Nederland. De Kamer van Koophandel voert de wet uit in opdracht van het Ministerie van Economische Zaken.

De groep inschrijvers beslaat een breed spectrum: eenmanszaken en maatschappen in de land- en tuinbouw en visserij, eenmanszaken en maatschappen in de vrije beroepsgroepen (bijvoorbeeld notarissen en artsen), publiekrechtelijke rechtspersonen zoals ministeries, gemeenten en andere overheidsorganisaties, kerkgenootschappen, straatventers, vestigingen van verenigingen en stichtingen en verenigingen van eigenaars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als zelfstandige is het antwoord , Ja. In loondienst hoeft dat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor een baas gaat werken niet.Ga je voor jezef werken hoor je je te melden bij de kamer van koophandel en de belasting .En ja je behoort belasting te betalen wat niet meer als billijk is.Ja mag nl. niet bij groothandelaren kopen zonder een nummer te hebben.Ook te begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor een baas gaat werken natuurlijk niet want dan betaal je loonbelasting en ben je niet zelfstandig. Ga je zelfstandig behandelingen verrichten moet je je inschrijven bij de KvK als eenmanszaak.

Daar hoef je trouwens helemaal niet tegenop te kijken want het inschrijven is heel makkelijk (je moet even langs de KvK in je regio) en het kost geloof ik iets van 40 euro per jaar. De Kvk schrijft sinds kort je direct in bij de belastingdienst dus dat hoef je zelf niet meer te regelen.

Wel zul je je moeten verdiepen in BTW(omzetbelasting) en inkomstenbelasting omdat je zelf een eenvoudige administratie moet bijhouden en je belasting moet opgeven.

Voor meer informatie www.kvk.nl en www.belastingdienst.nl