Mijn baas is 2 weken terug failliet gegaan. Ik heb nu tijdelijk ander werk bij een uitzendburo maar dit bevalt niet. Kan ik zomaar stoppen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dat kan je niet dan ben je verwijdbaar werkeloos en krijg je geen ww.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus eigenlijk, ja dat kan je doen,maar dan ben je verwijdbaar werkloos ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kwestie van zorgen dat je eerst ander werk heb,dan is het geen probleem,geen opzegtermjn ofzo
Je kunt altijd stoppen met werken. Ik weet niet of er bij een uitzendbureau ook een opzegtermijn van toepassing is en zo ja, hoe lang deze is.

Wel is het zo, dat je het eventuele recht op een WW-uitkering onmiddellijk in gevaar brengt als je uit eigen beweging stopt met werken.

Mijn advies: zorg eerst dat je iets anders hebt voor je stopt.
Computoon