Op welke dag van de week kan er het beste een evenement voor bedrijven worden georganiseerd?

Ik doe momenteel onderzoek naar het organiseren van evenementen in het bedrijfsleven. Nu vroeg ik mij af of het in het bedrijfsleven uitmaakt op welke dag een evenement wordt georganiseerd. Zorgen bepaalde dagen in de week voor een hogere opkomst of zit hier geen verschil in?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dit iets is dat je moet onderzoeken. Tenzij iemand komt met goede bronnen komt kan je namelijk ook niet zomaar in je onderzoek zetten `dinsdag is de beste dag want dat zeggen de mensen van goeievraag.nl´

Antwoorden (5)

Niet op maandag, want dan zijn ze nog moe van het weekend. Niet op vrijdag, want dan hebben er veel ADV. Dus op dinsdag, woensdag of donderdag.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op woensdag zijn veel part-timers vrij ivm de woensdagmiddag van de kids.
Pieter2011
11 jaar geleden
Inderdaad: de dinsdag en donderdag zijn de meest geschikte dagen (weet ik uit ervaring).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies di en do als het overdag is tenminste.
Dat zal per bedrijf verschillend zijn. De beste dag is de dag die het bedrijf zelf aangeeft.
Zoals al gezegd, vrijdag is vaak een ADV dag, mensen die dan terug moeten komen voor een evenement zullen niet blij zijn. Woensdagmiddag als je dan vrij bent voor e kinderen ook niet.
En verder zal het ene bedrijf vinden dat maandag een goede dag is omdat die anders toch al half om is door het öpstarten"van de week. Lees bijpraten.
Aderen moeten juist op maandag vaker naar klanten om problemen op te lossen die in het weekend ontstaan zijn.
Luister naar de klant dus
anneliez
11 jaar geleden
Op Zaterdag hoeft een werkgever geen salaris door te betalen (muv ploegendiensten) en is in principe iedereen vrij. Ook is de dag of periode bepalend of men wel een evenement kan houden mbt Joodse of Christelijke feestdagen alsmede tijdens de Ramadan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op maandagen wordt veel vergaderd om afspraken te maken voor de nieuwe week. Op woensdagen en vrijdagen zijn veel deeltijders vrij. Resteren de dinsdag en de donderdag. In enkele gevallen vergadert het hoogste echelon op maandag en vergadert de tweede lijn van het bedrijf dan op dinsdag. Zodat donderdag de dag is met de beste kansen.
Houd verder ook rekening met schoolvakanties en eventuele locale evenementen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat de dinsdag en donderdag het beste zijn, voor serieuze zaken. Iets in de vrije tijdssfeer kan ook goed op vrijdag.