Het heeft een groot economisch nut om kinderen in te zetten:
Je hebt er heel veel van, ze kosten bijna niets en als ze klagen geef je ze een pak rammel.
Er kan niet hard genoeg tegen opgetreden worden.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar stiekem vindt iedereen het indirect goed omdat de kleren zo goedkoop blijven...
Duidelijk he?...kost geen drol!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie antwoord boven mij.
In o.a india komt het nog veel voor,die worden dus gewoon gekocht of ontvoerd he?
Kinderarbeid is al sinds 1907 strafbaar in Nederland. Dus dit kan nooit van economisch nut zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mondiale economie, echter, profiteert wel degelijk van kinderarbeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...
En... Zijn wij verantwoordelijk voor het feit dat de een of andere houtou hoofdman in verweggiestan de kinderen uit zijn dorp in de fabriek van Levi jeans in elkaar laat zetten? Dan ben je wel heel hoopvol in onredelijke illusies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless: ik lees jouw reacties als vreselijk cynisch. Is dat ook zo bedoeld? Wel +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het zo simpel als het er staat. Als ik tenminste uit moet gaan van de reactie van mh75 dat we weldegelijk van kinderarbeid profiteren... En daarbij kan ik me niet voorstellen dat mijn Volkswagen door kinderen in elkaar is gezet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de westerse wereld profiteren wij zeker wel van kinderarbeid, alleen wij verschuilen ons achter het feit dat het hier verboden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@starbless: De goedkope productie wordt doorberekend in de prijs die wij uiteindelijk betalen. Kinderarbeid = minder kostprijs = minder geld uit jouw portemonnee. Wij zijn door de vraag die wij creëren en de lage prijzen die we eisen zeer zeker verantwoordelijk voor die "houtou hoofdman in verwegistan" die kinderen Levi's in elkaar laat zetten. Wat dacht jij dan? Waar er vraag is zal iemand erop inspelen.
In de westerse wereld profiteren wij zeker wel van kinderarbeid, alleen wij verschuilen ons achter het feit dat het hier verboden is.

Wij misbruiken landen die elke mogelijkheid tot werkgelegenheid moeten oppakken, en dus kinderen hiervoor inzetten. Hier doen we allemaal onschuldig en alsof we het erg vinden. Het is ook idioot dat wij maar denken overal mee weg te komen, omdat wij economisch beter ingesteld zijn.

Dat is het zelfde als dat wij de arme landen laten betalen voor het behouden van bossen. terwijl wij de andere helt eerst hebben laten omkappen, puur egoïsme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Afratjuh;

Het economisch belang van kinderarbeid, hoe verwerpelijk we het ook vanuit ons westerse perspectief mogen vinden, is van twee kanten van groot belang. Niet alleen voor de beheersing van de productiekosten van fabrikanten, maar vooral voor de leefgemeenschap van de kinderarbeiders zelf. In de arme gezinnen waar die kinderen vandaan komen zouden ze zonder hun inkomentjes vaak helemaal niet meer rond kunnen komen. De tendens is dan tegenwoordig ook niet direct meer gericht op algehele afschaffing van de kinderarbeid, maar allereerst op een verbetering van werkomstandigheden en beloning en ten tweede door middelen van scholing de kinderen een uitweg en een betere toekomst te bieden zonder dat de gezinnen eronder hoeven te lijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen kosten vroeger heel weinig geld(hadden haast geen loon). Nu is het strafbaar kinderarbeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger leerden veel kinderen – vooral jongens – een ambacht van hun vader, bijvoorbeeld wever, boer of pottenbakker. Er was toen maar een zeer kleine groep kinderen die naar school ging, voornamelijk uit de kasten van priesters en ambtenaren. De meeste kinderen leerden een beroep in de praktijk. Nu is dat veel minder het geval. Veel voormalig ambachtswerk gebeurt nu routinematig in fabrieken en werkplaatsen of je moet er een vak voor leren. Daarvoor is basisonderwijs vereist. Als je als boer niet kunt lezen en schrijven, is het moeilijk een lening af te sluiten en de gebruiksaanwijzing van kunstmest te lezen. Als je als landarbeider of dienstmeid niet kunt lezen of rekenen, word je makkelijker bedrogen...