Kan ik in de Supermarkt met mijn Credit Card betalen?

Kan ik in de Supermarkt(en) met mijn Visa Card betalen?

Ik weet niet zeker of deze wordt geaccepteerd namelijk.. ;f

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Economie
19.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pas wel op, vaak betaal je 4,50 voor elke keer dat je pint!

Antwoorden (7)

Vaak staat het bij de deur met een sticker, anders even vragen voor je boodschappen doet, in nederland is het niet gebruikelijk om dit soort aankopen met credit card te betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar mijn weten kan dit alleen bij Dirk van den Broek (en dus Bas van der Heijden en Digros).

Ik ben nog geen enkele andere supermarkt tegengekomen waar het kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In onze jumbo wel, maar het is niet gebruikelijk. Even navragen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit verscheelt per supermarkt. Dit moet je dus even vragen.

In de meeste supermarkten kan dit niet. Met een Credit Card ga je namelijk een soort van lening aan. En als je een lening nodig hebt voor je dagelijkse boodschappen zul je niet goed in staat zijn een lening af te lossen.
Zo wordt er immers beredeneerd. In veel andere landen is een credit card een normaal betaalmiddel. Zo zul je vaak zien dat in toeristische gebieden een credit card geaccepteerd wordt.

Ook moet een creditcard acceptant een soort van provisie betalen over het betaalde bedrag. Wat dus minder winst betekent.
Wanneer een supermarkt een creditcard accepteert is dit puur uit service.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de Lidl en Dirk en Jumbo kan het.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tank stations en Internationale Supermarkten zoals Aldi en Lidl accepteren gewoon de Master en Visa Card , Nederland loopt hiermee gewoon achter ten opzichte van het buitenland, een Credit card heeft niet altijd met een lening te maken , er bestaan namelijk ook Prepaid Master en Visa cards , deze word gewoon via bv iDeal opgeladen
Toegevoegd op 16 mei 2020 17:43: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja, je kunt bij de Lidl, Dirk, en AH to go met de creditcard betalen. En bij sommige Plus supermarkten en Jumbo's
11 maanden geleden