Ik ben 12 jaar en ik wil heel graag werken, in limburg zuid heerlen weten (u) waar? Renee?

ik wil het heel graag weten. Ik wil wat geld verdienen.Ps: mijn moeder vind een krantewijk of reclamewijk niks.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Officiëel mag je pas vanaf je 15e werken.
Soms is die regel bijgesteld naar 13.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het lijkt me heel moeilijk op je 13e een baan te vinden die je mag uitvoeren als je geen kranten- of folderwijk wil/mag.

Toegevoegd na 5 minuten:
Alhoewel...
Er komen af en toe kinderen bij mij aan de deur langs, voor een "heitje voor een karwijtje".
Wat eigenlijk gewoon betekent dat ze een klusje willen doen voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij je geen vader, moeder, oom, tante met een bedrijf hebt kun je dit tot je 14de vergeten om überhaupt buiten de kinderarbeidswet te vallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oppassen is een goede mogelijkheid, voor andere baantjes ben je nog te jong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan heel jammer, want dat is zo ongeveer het enige dat je als 12-jarige kunt en mag doen. Of je moet een mooi oppas-adresje in de buurt hebben.

Soms mogen twaalfjarigen seizoenswerk doen in de land/tuinbouw, maar volgens mij is dat niet eens echt officieel toegestaan. Voor kinderen van jou leeftijd is het helaas echt zo ongeveer uitgesloten om echt legaal en stuctureel iets bij te verdienen.

Ik heb hier ook een jongedame lopen die heel graag haar zakgeld wil aanvullen, maar helaas, buiten dat ik af en toe een karweitje voor haar bedenk (veel te goed betaald trouwens) zijn de mogelijkheden praktisch nihil. Het afschaffen van kinderarbeid was , buiten kijf, een nobel doel, maar voor 12 tot pakweg 16-jarigen die graag willen werken is het wel een beetje zuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je mag idd nog niet zoveel doen,
maar mischien kan je wat mensen in de straat helpen voor een beetje geld,
bv wat oudere mensen helpen met boodschappen,
of wat andere klusjes gewoon bij je in de buurt
14 jaar geleden
Twaalf jaar is wel erg jong. Ik ben bang dat je geen échte baan zult vinden, omdat werkgevers meestal niet zulke jonge mensen aannemen. Voor oppassen ben je eigenlijk ook nog erg jong. Misschien kun je klusjes doen voor mensen in de buurt? Auto's wassen e.d.?
Ik mocht eerst altijd de badkamer schoonmaken voor vier euro, misschien zoiets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig heeft iedereen het erg druk, druk, druk en komen de mensen niet toe aan allerlei dingen zoals; de ramen zemen, de hond uitlaten, de auto wassen, bladeren vegen, kerstboom versieren etc. Misschien kun je een soort flyer maken (een stuk papier met daarop allerlei klusjes met prijzen erbij) en deze kopieren en vervolgens bij de hele straat in de brievenbus gooien. Natuurlijk niet vergeten je mobiele telefoonnummer (wat tegenwoordig iedereen blijkbaar heeft) erbij te vermelden zodat ze je kunnen bellen als ze je nodig hebben. Succes ermee.