Is het mogelijk geld te storten met Alleen een id bij de ING?

Stel je breekt je pas, tan codes zijn kwijt. Als je dan naar het hoofdkantoor van ing bij jou in de buurt is het dan mogelijk geld te storten met je id? Ik weet dat opname en afname er namelijk op die manier wel mee kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (2)

Ik denk dat opname veel meer restricties heeft dan storten. Ook vraag ik me af of jij je wel MOET legitimeren dan.

Maar weet vrijwel zeker dat je dat kunt zonder pinpas. Tenzij je mega grote bedragen op je eigen rekening wilt storten. Dan zullen ze wel vragen gaan stellen ( mag anders ook op mijn rekening hoor) :) just kidding
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi! Maar ik doelde op het storten van bv mijn rekeningen naar een rekening van een ander!
Nou ja, ik ga er voor nu maar uit dat je gelijk hebt! Dankjewel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat als je et echt zeker wilt weten dat je even de ING moet bellen. Maar je wilt dus geld van jouw rekening naar een ander. Vandaar dat je je tan nodig hebt. Maar als je naar het hoofdkantoor gaat of je eigen bank gebouw, misschien kunnen ze dan iets voor je doen. Want een jaar geleden begonnen ze met een neiuwe identificatie plicht. Toen moest je naar de bank om e.e.a. te registreren ofzo. Maar vraag gewoon een pasje aan en de betaling die je moet doen even uitstellen. Als het een instantie is zou ik ze even bellen en het uitleggen dat de betaling een weekje later komt. Succes ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Storten kan _altijd_, de vraag is alleen: kun je storten als in 'storten op eigen rekening'. Het kan zijn dat je stortingskosten moet betalen als bij het storten op andermans rekening.
Volgens de website van de ING heb je je betaalpas nodig als je geld wilt storten. Het kan dus niet met alleen je ID. Boven 15.000 euro moet je je kunnen identificeren.

"U kunt uw contant geld ook storten aan de balie van een ING-kantoor, postkantoor of ING in winkel. Hiervoor heeft u uw Betaalpas nodig. Voor bedragen boven de
€ 15.000 vraagt de ING bovendien naar een geldig legitimatiebewijs. Het storten van munten aan de balie doet u gesorteerd, met muntzakjes. Deze zijn verkrijgbaar aan de balie. U kunt tot € 1.000 contant geld storten op een rekening van een derde. De kosten voor het storten aan de balie vindt u in de brochure Tarieven zakelijk betalingsverkeer. "

brochure tarieven zakelijk betalingsverkeer (online PDF)
http://www.ing.nl/Images/Tarieven_zakelijk_betalingsverkeer_tcm7-59324.pdf?id=20120614125150