Helemaal gelijk is natuurlijk lastig aan te tonen.
Je zou denken aan de Scandinavische landen omdat die internationaal altijd erg hoog in het gelijk behandelen van mannen en vrouwen.

Maar volgens de Global Gender Gap analyse van het World Economic forum zijn er als je specifiek kijkt naar
salarissen, arbeidsparticipatie en de banen voor hoger opgeleiden toch landen die het nog beter doen wat betreft gelijke behandeling, zie onderstaande top 10

Bahamas
Lesotho
Mongolia
Burundi
Norway
United States
Sweden
Barbados
Mozambique
Canada