Hoe weet ik van een vreemde valuta of de koers gunstig staat of niet?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik wil voor mijn vertrek naar Zuid-Afrika al ongeveer 150 a 200 euro omwisselen naar ZAR ( Zuid-afrikaanse Rand ). Ik zie echter redelijk veel verschil bij bijv GWK of de Rabobank wat ze me ieder geven voor 150 euro's omgewisseld naar ZAR. Wanneer kan ik het beste toeslaan en waar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De goedkoopste oplossing is pinnen in het land zelf. Mocht je een Rabopas hebben, dan deze wel laten activeren voor 'landen buiten Europa'. Sinds kort heeft die bank de pinoptie voor landen buiten europa standaard geblokkeerd. (Fraudebestrijding.)
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij aankomst op de luchthaven van Johannesburg kun je pinnen bij de geldautomaat in de aankomsthal. Dus ook s'nachts
De koers van de ZAR fluctueert het afgelopen tussen 9,8 en 10,9 ZAR per euro en zweeft nu rond het gemiddelde. Ik denk dat het weinig uitmaakt wanneer je wisselt gezien de grootte van het bedrag. Ik zou alleen op de kosten letten.

Toegevoegd na 34 seconden:
Periode is halfjaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. De laatste keer was een paar jaar geleden toen wij naar Kroatie gingen, verder nooit meer. Dus daar kan ik je niet verder helpen.