Is het mogelijk je geld terug te krijgen?

Ik had dus iets besteld van geen echte site (fraude). Dus m'n geld ben ik kwijt... Ik had via ideal betaald en nu vraag ik me af of het mogelijk is je geld terug te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt hoogstens aangifte doen, en het melden bij de Consumentenbond (als het een Nederlandse site betreft). Maar je geld ben je waarschijnlijk kwijt, hoe spijtig ook. De wijze les: Koop nooit zomaar iets via een onbetrouwbare site (kijk bijvoorbeeld altijd via Google of er wat over de site wordt geschreven, het beste is om de echt bekende websites te gebruiken, en het liefst ook Nederlands).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja wijze les geleerd 120 euro kwijt :( En die site wordt ook nogeens geadverteert door google wtf?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om welke site gaat het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.pantothen.nl Ik wou dit kopen omdat ik veel acne heb op m'n rug en een beetje op nek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bedrijf is gevestigd in Engeland zie ik, en heeft geen KvK-nummer op de site. Absoluut onbetrouwbaar dus! Voor die acnezalfjes kan je overigens misschien beter terecht bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een nederlands bankrekeningnummer betreft is aangifte wel noodzakelijk, dan pas kan de bank ook actie ondernemen dit is wettelijk vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je het telefoonnummer op de site ook al geprobeerd hebt? 020-7143513
"Netnummer 020-714 hoort bij provider AMSTERDAM Verizon Nederland B.V. De telefoonnummerblokkering is aan 25.04.2005 toegewezen." ( Bron: http://www.tellows.nl/num/0207143513) Via sidn.nl vind ik: Domeinnaam pantothen.nl
Status actief
Houder Durazo Herbals
Administratieve contactpersoon springtank@gmail.com
Registrar EuroDNS S.A.
2, rue Léon Laval
L-3372
LEUDELANGE
Luxemburg
Technische contactpersonen hostmaster@eurodns.com
DNSSEC nee
Domeinnaamservers ns1.nneuropeams.com
ns2.nneuropeams.com
Datum registratie 2012-01-03
Datum laatste wijziging 2012-03-06
Administratie door NL Domain Registry Opmerking terzijde: bij elke apotheek kun je tabletten met pantotheenzuur kopen. Of ze helpen is de vraag, maar dan heb je in elk geval gelijk de spullen in je handen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
k

Andere antwoorden (3)

Als het naar een nederlands banknummer is gegaan is er altijd nog een mogelijkheid om aangifte te doen bij de politie en het fraudemanagement van deze bank.
Als je niets doet gebeurd er sowieso niets.
Op de website staat een nederlands telefoonnummer heb je deze al gebeld?

Toegevoegd na 1 dag:
Je kunt ook nog via thuiswinkel.org een klacht indienen als jij je bestelling niet krijgt https://www.thuiswinkel.org/klacht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je rechtsbijstand hebt kan je deze ook een civiele zaak laten starten. Zij komen immers hun deal niet na. Ik zie dat ze een Nederlands vast nummer hebben dus dat moet te traceren zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval aangifte doen.
Als de bank waarvan je het geld hebt overgemaakt hetzelfde is als de bank van de ontvanger dan kan je langs je bank gaan met je aangifte. Dus bijvoorbeeld van ING naar ING, of Rabobank naar Rabobank.
Het staat niet vast dat ze je helpen maar proberen kan altijd.
Zo ben ik opgelicht via marktplaats.nl,
Helaas kon de bank niets doen omdat het van een ING naar een ABN-Amro nummer is gegaan.

Succes. Hopelijk kan er nog iets gedaan worden.
En zoek naar een site waar je alle informatie kwijt kan, zodat iemand die eerst via google zoekt door jouw reactie en informatie ziet dat hij/zij geen zaken moet doen via die site.