Door een automatische incasso ongeoorloofd rood staan, bank storneren? (abn)

Door onvoorziene omstandigheden is gistermorgen er een automatische incasso van mijn rekening gegaan waar niet genoeg geld op stond. Nu sta ik een paar tientjes in het rood. Nu zal de ABN amro dit automatisch weer terug storten, en dan zal ik de betaling anders moeten voldoen. Maar weet iemand hoelang het kan duren voordat ze het storneren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Toen ik een keer in die situatie zat, was het twee dagen later weer ongedaan gemaakt. Overigens had ik in de tussentijd het saldo alweer aangezuiverd, maar de boeking werd alsnog ongedaan gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik ben ook klant bij ABN AMRO. 18-04 werd de betaling afgeschreven, 20-04 werd het weer teruggedraaid.
Zover ik weet worden automatische afboekingen niet gestorneerd door de bank. Ook niet als je ongeoorloofd rood staat. En als je een paar dagen later de rekening alweer aangevuld hebt denk ik persoonlijk niet dat de bank iets onderneemt. Misschien dat je een brief met waarschuwing krijgt om er volgende keer beter op te letten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt aan het beleid van de bank.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Gebeurd bij mij bij SNS ook, de bank haalt zelf het geld terug. Zonder waarschuwing, en daarna moet ik alsnog zelf de rekening betalen, want dat doet de bank niet voor mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit inderdaad bij rabo en daar gebeurd het nooit.
Als het goed is kan je 1 a 2 dagen rood staan, waarna ABN de boeking ongedaan maakt. In deze periode kan je er geld op storten zodat de overboeking door gaat. Mocht niet lukken zal het bedrijf van de automatisch incasso een brief sturen of jij kan ze natuurlijk ook bellen.
Bronnen: