Hebben activiteitenbegeleid(st)ers ook een eed die ze moeten afleggen ivm privacy van de client?

Als je als verzorgende IGer of verpleegkundige wilt werken moet je aan het einde van je opleiding een eed afleggen ivm privacy oa. Wanneer je ergens begint te werken, moet je altijd een document ondertekenen waarop staat dat je een soort geheimhoudingsplicht hebt.

Geldt dit nu ook voor activiteitenbegeleidsters? Dan wel in de zorg dan wel in de welzijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dit staat gewoon in je arbeidsovereenkomst (dat document dus). Je bent dus wel verplicht tot geheimhouding, maar je hoeft geen eed af te leggen.
Die eed bij de zorg ziet volgens mij vooral op een verplichting tot hulpverlening e.d., maar dat kan ik verkeerd hebben...