Wie weet of je nog steeds een vergoeding voor gehoortoestel kunt krijgen via uwv?

Ik had gehoord dat ze hiermee willen stoppen, is dit al gebeurd of nog niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor zover heeft uwv dat nog nooit geregeld. Ik denk dat je de bijzondere bijstand bedoelt.Daarvoor moet je contact opnemen met de sociale dienst. Om al enigszins te kunnen zien wat je zou kunnen krijgen kun je kijken op www.berekenuwrecht.nl
anneliez
11 jaar geleden
Voor een hoorstel moet je in eerste instantie terecht bij de zorgverzekering. De vergoeding van hoorapparaten valt namelijk onder de basisverzekering. Personen van 16 jaar of ouder moeten meestal een bewijs hebben van de behandelend kno-arts of het audiologisch centrum – tenzij de zorgverzekeraar met een leverancier anders is overeengekomen.

Heb je moeite met horen, kunt je zonder hoortoestel je werk niet doen? En krijgt je geen (volledige) vergoeding van de zorgverzekeraar? Dan kun je van UWV mogelijk een vergoeding krijgen voor een hoortoestel. De vergoeding is maximaal € 700 per hoortoestel, als een hoortoestel voor beide oren noodzakelijk is dan maximaal € 1.400. Eventuele duurdere apparaten moeten door jezelf worden bijbetaald.

"U vraagt een vergoeding aan met het formulier Aanvraag voorzieningen. Ondersteuning bij uw visuele, auditieve of motorische handicap. Kijk voor meer informatie op Voorzieningen en vergoedingen en in de brochure Ondersteuning bij (het zoeken naar) werk.", aldus de site van het UWV.

Maar nogmaals: in eerste instantie kun je hiervoor bij de zorgverzekeraar terecht.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit weet ik allemaal wel je krijgt 1100 euro vanuit de basis
verzekering vergoed en je kunt tot 1400 euro van de uwv krijgen ofwel dat kon , maar ik wil net weten of deze regel al verandert is of nog steeds geldt!