Ik ben 19 zonder diploma en werk en ben binnenkort dakloos , wat moet ik doen?

Ik ben dus 19 , en ben door de omstandigheden bij mij thuis dus gestopt met school , ik heb verder geen baan en ook geen geld meer na lange tijd mijn moeder te hebben ondersteund. Nu moet ik hier binnen een paar dagen weg en weet ik niet precies waar ik heen moet (Ik zit in gelderland gemeente bronkhorst vlak bij arnhem) , ik heb veel instanties gevonden die alleen gratis hulp bieden onder de 18 en daarboven er geld voor vragen , ik zou ook graaaag gaan werken voor mijn geld maar er is natuurlijk kleine kans dat ik werk vind in die paar dagen tijd die ik heb (en natuurlijk krijg ik mijn loon pas over een maand dus dan zou ik alsnog een tijd dakloos zijn) , is er iemand die mij mogelijk hierma kan begeleiden? tijdelijk onderdak kan regelen? iets? ik ben nogal ten einde raad...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het uitzendbureau is altijd een optie, die zoeken altijd wel jonge mensen, en als je geluk hebt word je daar per week uitbetaald ipv per 4 weken. Maar ik denk dat je een beetje laat bent met actie ondernemen.. Ik kan niet geloven dat jij dit (ik ken je situatie verder niet) een maand geleden bijvoorbeeld niet aan zag komen? Als je een paar dagen voordat je uit huis gaat/word gezet nog geen baan of zelfs woning hebt gevonden is het toch echt je eigen fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd naar een uitzendburo en alles aannemen! huur voorlopig een caravan en schrijf je in voor een postadres bij het daklozenopvanghuis(inloopschip)
kun je geen caravan huren ? elke week bij een andere vriend/vriendin/familielid logeren
wens je veel sucses!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kleine opmerking nog; dan ben je officieel dakloos in eigen gemeente.

Antwoorden (3)

Zou je bij de gemeente geen voorschot kunnen krijgen om te leven en meteen bijstands uitkering aanvragen Misschien ook inschrijven bij een uitzendbureau en misschien als je dit allemaal geregeld heb dat je nog even bij je moeder mag blijven zodat je wat meer geld heb zodat je een kamer kan huren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit er bij jullie bij de deelgemeente niet zoiets als een vraagwijzer?
Daar kunnen ze je vaak verder helpen, waarschijnlijk krijg je dan een maatschappelijk werker toegewezen. Om een uitkering te krijgen moet je een woonadres hebben, je zou daarvoor bij bv de daklozen opvang terecht kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je in ieder geval een postadres hebt (bij een bekende of instelling), dit kun je dan gebruiken als je WWB aanvraagt bij de gemeente.
Daarnaast kun je via uitzendbureaus solliciteren. Vraag of je in aanmerking komt voor cursussen (bijv. 2-daagse heftruckchauffeurcursus), zodat je bij de gemeente bij aanvraag van een WWB aan kunt tonen, dat je bezig bent met onderwijs (je moet niveau 2 halen onder je 23e en dat mag ook vanaf de werkvloer met cursussen).
In het UWV Werkbedrijf is Jongerenloket Blinq! gevestigd, die jongeren van jouw leeftijd aan werk probeert te helpen. Loop daar eens binnen voor info!
Als je dakloos wordt, kun je onder voorwaarden terecht bij een Leger des Heils of daklozenopvang. Vaak is dit echter alleen nachtopvang.
Sterkte!