Zijn er beurzen voor studie in het buitenland?

Ik ben 17 jaar en wil graag een jaar in egypte de arabische taal beter leren.Alles kost bij elkaar teveel geld om zelf te betalen.Ik wil later ook in een arabischtalig land wonen en werken daarom is het belangerijk voor mij om de taal te leren.Kan ik in aanmerking komen voor financiering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik weet wel dat als je Arabisch studeert aan de universiteit je in aanmerking kan komen voor een beurs om in het buitenland te studeren. Dan moet je wel echter staan ingeschreven op de universiteit in Nederland.

Verder weet ik dat als je HBO Arabisch gaat doen je sowieso een half jaar in een Arabisch land moet wonen en studeren. Of daar enige vergoeding aan vast zit weet ik niet.

Het beste kan je contact opnemen met duo die gaat hierover, verder is contact zoeken met de studieadviseur op de open dag ook geen slecht idee die kunnen je vaak op deze vragen een goed antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar het Érasmus programma'. Is bedoeld voor studenten aan universiteiten om in het buitenland te studeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit niet op een universiteit,ik wil voor ik aan een vervolgopleiding begin een jaartje naar het buitenland.Ik weet dat daar ook vergoedingen voor zijn vanwege persoonlijke ontwikkeling alleen ik heb nog niks gevonden over egypte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt contact opnemen met het infocentrum van de overheid: 0800-5151 is het geloof ik.