Is het mogelijk van een bestaande ING betaalrekening een gezamenlijke rekening te maken?

Mijn vriend en ik willen graag een gezamenlijke rekening, zitten allebei al bij ING. We willen graag van zijn betaalrekening een gezamenlijke rekening maken, omdat op zijn rekeningnummer ook de hypotheek etc zit gekoppeld. Dus dan zou alleen ik m'n rekeningnummer moeten veranderen bij verzekeringen etc.

Is dit echter wel mogelijk of is het verplicht een geheel nieuw rekeningnummer te nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (4)

Zover ik weet kan dit. Kijk op ING.nl of bel gewoon even!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkel probleem.
Je meot alleen allebei naar het kantoor om te tekenen en jezelf te legitimeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
als beiden al een rekening hebben hoef je niet naar het postkantoor
Een bestaande rekening kan omgezet worden in een gezamelijke rekening hiervoor moet je naar het bankkantoor en je paspoorten meenemen.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paspoorten of identiteitskaart en bankbezoek is niet nodig, want ze hebben beiden al een rekening bij ING.
Als je allebei al een rekening hebt bij de ING kun je dat op het wijzigingsformulier van de tenaamstelling van een bestaande vermelden met je pasnummer op je INGbetaalpas en hoef je niet naar de bank.
(Formulier staat op de site, is in de INGwinkel te krijgen en als je belt)
NB Het is wel verstandig om de uitgangspunten nu op papier te zetten in een samenlevingsovereenkomst bij de notaris. Bij voorbeeld wat het gevolg is als je mede aflost op zijn hypothecaire lening.
Dan ben je tevens fiscaal partner en kun je sommige fiscale posten in je voordeel verdelen tussen elkaar.

Toegevoegd na 5 dagen:
Een goede optie is om een nieuwe gezamenlijke rekening te openen en die (bijv. op basis van de verhoudingen van maandinkomen) gezamenlijk te voeden.
Daarvan de gezamenlijke kosten (als huishouden, vervoer, rente hypothecaire lening, wonen, energie) betalen. De hypotheek is een prive-schuld. Aflossing, spaarpremie e.d. komen ten goede van degene op wiens naam de lening staat, dus niet gezamenlijk.