Hoeveel bijbaantjes mag je in een week hebben?

Mijn leeftijd maakt even niks uit maar hoeveel bijbaantjes mag je hebben in een week, als je antwoord geef mag je ook zeggen een leeftijd en dan hoeveel bijbanen.
Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

als je volwassen bent mag je zoveel bijbaantjes hebben zoals je wilt onder de 13 mag je geen werk doen vanaf die leeftijd kraten en folders rond 15 kratten vullen en 16 kassawerk maar voor de rest niet veel te doen voor geld wat legaal is alleen zwart werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich maakt het niet zoveel uit als je maar aan de eisen voor je leeftijd voor het aantal uur per week en per dag voldoet en ook het soort werk.

13 en 14 jarigen mogen nog niet echt heel veel, ze mogen op schooldagen bijvoorbeeld wel klusjes in de buurt of bij familie doen. Maar ze mogen ook niet-industriële arbeid van lichte aard verrichten. Dit houd in dat ze vakken mogen vullen bij de schoenenwinkel of helpen in het restaurant. Al deze arbeid mag op een schooldag niet meer dan 2 uur verricht worden, op zaterdag is dit 7 uur. In totaal mag er niet meer dan 12 uur in de week gewerkt worden, op vakantiedagen is dit 35 uur.

15 jarige leeftijd
15 jarigen mogen alweer iets meer dan 14 jarigen, zo mogen ze in het weekend inplaats van 7,8 uur werken. Ook mag er in de vakantie meer arbeid worden verricht, ze mogen nu maarliefst 5 uur meer werken dan toen ze nog een jaar jongeren waren.

16 en 17 jarige leeftijd
Mogen veel meer dan 13,14 en 15 jarigen, zo mogen ze nu maarliefst 9 uur werken op een schooldag. Maar hier moeten het aantal lesuren vanaf getrokken worden. En nu mag er in de vakantie een werkweek van 45 uur gemaakt worden inplaats van 35 en 40.