Kan je het bankpasje van iemand anders laten blokkeren?

zo ja, wat zijn de voorwaarden hieraan verbonden?

12 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goeievraag rieneke..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou die persoon volgens mij onder curatele gesteld moeten zijn. http://www.logadoptie.nl/index.php/artikelen/156-ondercuratelestelling.html
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ik mag hopen van niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor moet je even bij de bank informeren omdat het niet jou bankpasje is zou het wel een stuk moeilijker gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er denk ik aan wie het is?
Is die persoon zelf instaat om zelf een nieuwe pas aan te vragen? Zo nee, gewoon een magneet over de pas halen.
En hij doet het niet meer..

Het beste antwoord

Ja iemand anders kan jouw pas laten blokkeren, maar geen nieuwe pincode aanvragen. Maar natuurlijk wordt er wel doorgevraagd wat voor reden de pashouder dit niet doet, voordat de bank deze pas zou blokkeren. Stel voor je oma heel overstuur is omdat haar pas is gestolen en ze kan niet meer uit haar woorden komen, dan mag jij dit doorgeven aan de bank.
Aangezien het mijn werk is oa weet ik dit ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, inderdaad. Eigen ervaring bij de postbank toen.
ronron1212
12 jaar geleden
wel een heel bijzonder uitzondering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor ron zeker niet, aan de hand van onze vragen bepalen wij of de pas wordt geblokkeerd ja/nee

Andere antwoorden (2)

Het gaat niet om jou bankpasje dus dan kan je het niet laten blokkeren. Je kan alleen je bankpasjes van je zelf blokkeren.
ronron1212
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
kan je dat onderbouwen ron?
ronron1212
12 jaar geleden
Je kunt de pas van je relatie man vrouw zelfs niet blokkeren alleen met een gerechtelijk bevel. Anders zou iedereen iedereens pas maar kunnen blokkeren.Een bankrekening is prive en alleen jij of de bank (kan bij misbruik) de pas blokkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas ronron is dit verhaal niet juist. Een derde kan een pas blokkeren zonder gerechtelijk bevel
ronron1212
12 jaar geleden
Zal eens proberen jou pas te blokkeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal je toch eerst mijn gegevens moeten weten en op alle vragen antwoord kunnen geven.
Ik geef hier even een nieuw antwoord omdat ik het idee kreeg (na het lezen ervan) dat het tegen de richtlijnen was.

Hier dus een nieuw antwoord.

Mij is het ooit gelukt het bankpasje van mijn man te blokkeren hoewel het geen gezamenlijke rekening was omdat hij door iemand in gebruik was die hem niet wilde teruggeven. Het bleek gelukt, later hoorden wij dat hij tijdens een poging te pinnen was ingeslikt.

Fijn dat ons probleem was opgelost maar veilig vond ik het niet. Het kon telefonisch en ik hoefde me als zijn vrouw niet te legitimeren. Het is als buitenstaander die uit pesterij een geintje wil uithalen natuurlijk van belang dat hij het rekeningnummer kan geven, eventueel het bankpasnummer kan geven en de precieze naam waarop die rekening staat vermeld. Voor iemand die deze in formatie weet is het dus makkelijk iemand te pesten. In feite zou dit telefonisch niet mogen naar mijn mening maar slechts bij een bankloket na het kunnen laten tonen van een identiteitsbewijs om na te gaan of diegene die het aanvraagt hiervoor gemachtigd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie weten er buiten jullie twee dan alle 3 dié dingen ?
Dus pasnr. - rekeningnr. en gehele naamstelling ?
Bij ons thuis weten alleen mijn man en ik dat .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga hier natuurlijk geen namen noemen, ook niet in welke relatie die person(en) staan tot ons maar er was wel iemand die hem geleend had (met onze toestemming om een reparatie voor onze auto te betalen en wij konden dat om reden van werk niet doen op dat tijdstip). Daarom was die geleend, hij kwam alleen niet zo makkelijk en snel terug als wij wilden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leen je pas en pincode nooit uit dan krijg je ook nooit dit soort problemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat zouden we ook niet aan zomaar iemand uitlenen. Dit was echter familie die we wekelijks zien ervan uitgaande dat je die personen kunt vertrouwen en hun gebruik dit vertrouwen goed gebruiken. Echter bleek dat dus niet zo te zijn en doen we het dus niet meer. We zaten echter in een situatie waarbij mijn man niet zelf de auto kon ophalen bij de garage en dit familielid kon dat wel voor ons doen maar kon het niet voorschieten. aangezien het bedrag van de keuring pas bekend zou zijn bij het ophalen hebben we hem de pinpas en codes toevertrouwd. Er bleek gelukkig geen misbruik van te zijn gemaakt maar hij werd gewoon steeds vergeten of ze konden hem zo snel niet vinden en bladiebladiebla. Aldoende leert men. Wel vervelend dat je zelfs familie dingen niet kunt toevertrouwen. Bedankt voor je reactie.