Mag je oude school nog rekeningen sturen van 5 jaar geleden?

We hebben rekeningen gekregen van mijn lagere school, waar ik al 3 jaar niet meer zit. Hetzelfde geval bij mijn oudere zus, 5 jaar geleden. Het zijn rekeningen van 2007/2008. Die hebben ze meegegeven met mijn 2 kleine zussen die daar nog zitten. Die rekeningen zouden niet betaald geweest zijn na het nakijken van hun boekhouding. Ze vragen een bewijs als het betaald geweest is, maar die moeten we nog zoeken. Indien we die niet vinden, moeten we die dan betalen of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ligt eraan waarvoor betaald moet worden.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Na vijf jaar zijn de schulden niet meer invorderbaar.
Dus de tijd tussen het moment dat het geld verschuldigd was en het moment van de herinnering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn rekeningen die je maandelijks krijgt voor de maaltijden, drankje, evt. uitstapjes...

Het beste antwoord

Is er aangegeven waarvoor je moet betalen? Een verzekering? Daarvoor zijn scholen meestal zelf al verzekerd en zeker als je in die tijd er geen gebruik van zou hebben gemaakt, lijkt het me nu mosterd na de maaltijd om nog te betalen.

Zijn het rekeningen voor een ouderbijdrage, dan moet je daarbij in het oog houden dat deze vrijwillig zijn. Ouders zijn niet verplicht deze te betalen, scholen mogen kinderen wel uitsluiten van bepaalde activiteiten als ouders er niet voor betalen. Ook dat is nu voor jouw en je zus niet meer van toepassing.

En inderdaad, rekeningen zijn na 5 jaar niet meer invorderbaar, als er tenminste niet voor het verstrijken van de 5 jaar een herinnering is gestuurd. Dat zou hier dus het geval kunnen zijn, waarbij ik zeker het bovenstaande zou laten gelden.

Veel succes en ik hoop dat je er met de school zonder te veel gezeur uit gaat komen.