Hoe zet ik een automatische betaling stop?

ook bij ons moet er beknibbeld worden dus heb ik een paar dingen die ik stop wil zetten.
ik heb ze al aangeschreven dat ik geen lid meer wil zijn maar ik hoor nergens wat van dus wil ik nu de automatische betaling bij de bank stopzetten zodat ze geen geld meer van mijn rekening kunnen halen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als men echt moeilijk doet over termijnen waarin je op had moeten zegge of men reageert niet kan je en storno blokkade op je rek laten zetten. nadeel is dat er geen enkele automatische afschrijving meer plaats kan vinden maar je bent wel verlost van hardnekkige afschrijvingen. deze blokkade kan je later weer opheffen als het gelukt is het lidmaatschap op te zeggen. niet de meest handige en gangbare oplossing, maar misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Storno blokkade bestaat niet, blokkade van een tegenrekening wel.

Het beste antwoord

Als je zelf de machtiging hebt gegeven aan het bedrijf en ze reageren niet dmv de toegestuurde rode kaart, dan kun je de bank opdracht geven om de tegenrekening te blokkeren. Heb je zelf een automatische incasso lopen naar het bedrijf toe kun je dit zelf intrekken via internetbankieren. Afgeschreven incasso's kun je zelf ook storneren via internetbankieren tot 56 dagen vanaf het moment van afboeking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben nog niet zo handig met internetbankieren ...dus ik vraag me af hoe je dat moet intrekken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuitgaand dat je bij de ING een rekening hebt:
Zo kun je de ingeplande opdrachten intrekken: Log in op Mijn ING
Ga naar Betalen > Overschrijven > Ingeplande opdrachten
Selecteer de rekening waarvan je de Ingeplande periodieke opdrachten ziet staan.
Klik op de icoon met het kruisje (Intrekken) achter de opdracht
De opdracht wordt dan ingetrokken.

Andere antwoorden (2)

Waar gaat het om? Een lidmaatschap moet je opzeggen. Op de site van je abonnement kun je lezen hoe dat moet.

Een machtiging stopzetten doe je met een rode kaart, te verkrijgen bij je bank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Had het vorig jaar ook zo en ik stelde vast dat als u online bankiert u dit via die weg gewoon kunt stop zetten.U moet maar eens naar bestendige opdrachten of zo zoeken.
Bronnen:
fremar