waarom praten ze zo over Wall Street?

als financiele analysten praten over Wall Street zeggen ze bijna nooit gewoon Wall Street, meestal bijvoorbeeld "a slow day on wall street" of "a good day on wall street"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Wat is daar niet gewoon aan dan ? Geef eens een voorbeeld van wat ze zouden kunnen zeggen dat wel gewoon is.

Antwoorden (2)

Wall Street is het mekka voor al dat financieel is. Je hebt er de grote banken en beurzen. Dit laatste is vooral interessant voor analisten.
Je kunt hun nieuws vergelijken met het weer bericht. Ze vertellen wat er was, is, en wordt. En in plaats van een cijfer voor het barbecueweer vertellen ze het verloop van de beurs in de vorm van 'a good day' of 'a slow day'. Dat is veelzeggender dan een cijfer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beurskoersen van Wall Street heten Dow Jones (genoemd naar de oprichter van de eerste aandelenbeurs Charles Dow). Als de handel in aandelen niet vlot verloopt heb je een "slow day" en als de handel goed gaat een "good day on Wall Street".
Onze Nederlandse aandelenbeurs heet AEX (Amsterdam EXchange) en bevindt zich op het Damrak in Amsterdam. Je kunt dus ook spreken van een goede, slechte of trage dag op het Damrak.