Wanneer kan ik mijn Nuon contract annuleren?

Vorige week was er iemand aan de deur van NUON energie en zei dat alles 20% goedkoper was enz.
Nu heb ik mij mee laten slepen in het gesprek en een handtekening gezet onder het contract, ze zei dat ik het altijd kon annuleren.
Nou heb ik zo'n map gekregen met een papier erin en daar staat dat je binnen 6 dagen kan annuleren nadat je een contract opgestuurd hebt gekregen.
Moet ik nu wachten tot ik bericht krijg van hun dat mijn contract is ingegaan en dan annuleren of kan ik dat nu al doen?
Ik heb alleen nog maar een kopie meegekregen.
Volgens mij moet ik wachten tot ik in het systeem sta of niet? ik wil namelijk gewoon bij essent blijven!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou er zo spoedig mogelijk achteraan gaan. Als eens de ervaringen over energieleveranciers leest dan leest u enkel negatieve ervaringen met contracten dus hoe eerder hoe beter voor u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je op safe wilt spelen, dan bel je morgen NUON en vraag je hoe je direct van je contract af kunt komen. Je geeft immers duidelijk aan in je toelichting dat je nu al weet dat je bij Essent wilt blijven.

Nuon zal heus geen bedrijf zijn, dat jou wil beduvelen, maar bij dit gedoe met geleur aan de deur, krijg je snel misverstanden, en voor je het weet zit je uiteindelijk toch vast aan een contract waar je niet om hebt gevraagd. Het kan zelfs zo zijn, dat het contract niet bij je aankomt door een foutje van de postbode, of dat er een storing is in het klantenbestand van Nuon.

Tegen de tijd dat het contract bij je aankomt, zeg je gewoon nogmaals op. Dan ben je helemaal zeker dat je nergens aan vast zit.

Je vraag en je toelichting geven maar weer eens haarfijn aan dat je dit soort zaken niet aan de deur moet regelen. Een nieuwe televisie koop je ook niet aan de deur. Als je over wilt stappen naar een andere energieleverancier, dan moet je dat op eigen initiatief doen, en in alle rust. Je hebt je "mee laten slepen" en die handige jongens aan de deur, weten precies hoe ze dat aan moeten pakken.
Succes!