Kan een werkgever in de horeca, een werknemer in de horeca, verplichten om op een erkende feestdag te werken, zelfs wanneer hij niet is ingeroosterd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een goede vraag. Denk dat je er je cao op na moet slaan. Wel is het zo, dat algemeen bekend staat bij Horeca dat je vaak tijdens deze dagen moet werken. Anders moet je op de manier hoe het bij jullie gaat, een officiele vrije dag aanvragen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja

Indien er een personeelstekort dreigt vanwege drukte kan een horecaondernemer personeel verplichte te komen werken (overwerk).