Ik verzamel klassieke auto's. Welke waarde moet ik opgeven voor de inkomstenbelasting?

Ik ben niet van plan de auto's te verkopen waardoor naar mijn inzicht de verkoopwaarde niet hoeft te worden opgegeven. Is de aankoop-, transport- en restauratiekosten voldoende om daarmeer de waarde vast te stellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Auto's zijn vrijgesteld van belastingen in zowel box 1 als box 3. Voor de waardebepaling is geen taxatie nodig. Als je een klassieke auto volledig casco wil laten verzekeren dan is wel een taxatie nodig. Maar voor de belasting niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou niet weten waarom ik die autoś zou melden. Zeiljachten, schilderijen, sieraden noem je toch ook niet?Ik zou me "roomser dan de paus "voelen