Hoe kun je de volmacht van je ouders van mijn rekening weghalen? (Rabobank)

Ik ben inmiddels al een tijdje 18 en ik wil mijn bankzaken zelfstandig beheren zonder dat mijn ouders er aan kunnen komen.

Moet ik daarvoor speciaal naar een bank gaan of kan ik het ook via de site doen? Ik zit bij de Rabobank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het het makkelijks is als je hiervoor gewoon langs gaat bij de bank. Het kost meer moeite om zelf alles uit te zoeken en te regelen via internet ALS dat al kan. En bij de bank weten ze precies wat er moet gebeuren. Kleine moeite dus (tenzij je in een afgelegen dorp woont natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat ze het nog kunnen zien? Bij mij ging het namelijk automatisch (ook rabo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is heb je rond je 18e verjaardag post van de rabobank gehad over deze rekening.
Zo niet: hebben je ouders je post achtergehouden?
ben je wel de officiele rekeninghouder?
Neem contact op met je bank.

Antwoorden (3)

Ik zou eens even bellen met de rabo.
Wat je anders misschien kunt doen is een nieuwe rekening openen (evt ook bij rabo), daar hebben je ouders dan niet zomaar beheer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de relatie met je ouders goed is lijkt dit een wat onzinnige aanpak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan lijkt me de vraag ook niet echt relevant. En als het puur de vraag is hoe dit bij de bank te regelen, dan kan deze aanpak toch ook? (Met medeweten van de ouders dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso vervalt een jongerenrekening, omdat hij 18 is geworden. Ouders hebben dan geen recht meer tot inzage zonder toestemming (machtiging). Dit staat buiten de relatie om die hij met de ouders heeft. Ouders moeten volwassen kinderen ook loslaten en privacy geven.
Iedereen die achttien jaar wordt, heeft geen recht meer op een Rabo JongerenRekening. Het wordt tijd voor een betaalpakket voor volwassenen. Daarbij vervalt ook dat jouw ouders jouw rekeningen kunnen beheren. Om je pakket om te zetten en welk pakket het best bij jou past, zou je langs de bank kunnen gaan om je te adviseren, vergeet je legitimatie en bankpas niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is krijg je bericht van de Rabobank, dat je samen met één van je ouders naar de bank toe moet komen, om te kijken wat er met je rekeningen gebeuren. Gewoon langsgaan