Doet een programmeur het zelfde als een applicatieontwikkelaar? Kortweg, is het hetzelfde beroep?

Geen wikipedia bron a.u.b.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

de ontwikkelaar maakt de applicaties aan en de programmeur beheert/veranderd applicaties naar wens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strict genomen is het begrip "applicatieontwikkelaar" breder dan het begrip "programmeur". Van oorsprong programmeert een programmeur een module/applicatie volgens de specificaties van een technisch ontwerp. De grote lijnen zijn al uitgedacht. Programmeur is dus meer een uitvoerend beroep.

Een applicatieontwikkelaar ontwikkelt, zoals de naam al zegt, applicaties. Dat kan dus ook betekenen dat het functioneel en technisch ontwerp ook door hem gemaakt worden.
bamibal
12 jaar geleden
Op de site mbowijzer.nl (zie ook hieronder) wordt er veel informatie gegeven over allerlei beroepen in de ICT, op MBO-niveau. Daar staat programmeur niet bij. Dat kan betekenen dat de terminologie in de ICT-beroepenwereld is veranderd de laatste jaren. Ik vermoed dat de term "programmeur" een verouderd woord is. Er zijn inmiddels zoveel specialisaties binnen de ICT en daarmee zijn de opleidingen ook veranderd. Het beroep programmeur komt vooral voor in oudere documenten op internet. Wel vond ik deze omschrijving:
http://www.nationaleberoepengids.nl/Programmeur

En hieronder is te lezen wat applicatieontwikkelaar precies inhoudt.