kan ik als ik een parttime baan heb maar niet genoeg verdien een soort van uitkering/bijstand aanvragen ?

Toegevoegd na 15 minuten:
Heel erg bedankt voor jullie reactie's ik ga morgen gelijk even langs het UWV.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Als je onder het sociaal minimum zit, ook als je de inkomsten van gezinsleden meetelt, én je hebt niet teveel vermogen, dan kun je in aanmerking komen voor Bijstand.

Je hebt dan wel sollicitatieplicht, dus er zal van je verwacht worden dat je zo snel mogelijk een andere baan vindt waarmee je meer verdient, of dat je meer uren gaat draaien, zodat je de Bijstand niet meer nodig hebt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Je moet trouwens wel 21 jaar of ouder zijn, tot je 21e zijn je ouders financieel verantwoordelijk voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan de omstandigheden.

Hoe oud ben je?
Hoe woon je?

De bijstandsnorm is pas geleden aangepast.
Als je alleen woont, dus niet bij ouders of anderen die wel geld verdienen.
Als je met jou baantje onder de bijstandsnorm zit.
Dan zou je in aanmerking kunnen komen voor
aanvullende bijstand.

Kijk in de bron voor de bijstandsnormen.
Verder moet je bij jouw gemeente zijn voor
aanvullende informatie, voorwaarden en aanvrage.

http://www.st-ab.nl/bijstandsnorm.htm