Hoe kan ik het beste in excel mijn kasboek bijhouden van een of twee rekeningen??

Ik heb er geen ervaring mee dus ben echt een beginneling... Alle tips en instructies zijn dus van harte welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

1e rij jaartal en rekening nr.
2e rij Titels: IN (spreiden over kolom 2 tem 6), UIT (spreiden over kolom 7 tem 11)
3e rij per in/uit: Naam, reden, opmerking en bedrag
Kolom 1 (15) Datum
Kolom 2 (20) Naam
Kolom 3 (29) Reden
Kolom 4 (20) Opmerking
Kolom 5 (10) bedrag
(tss haakjes is de kolom breedte)
Vanaf kolom 7 idem maar nu voor uitgaven

Op het einde van een aantal dagingaven kan je in kolom 6 een totaal per dag Inkomsten en in kolom 11 het dagtotaal van uitgaven.
Kolom 12 kan u gebruiken om het verschil aan te duiden tss in en uit.

Verder kan u totalen maken na bv:
Elke week, maand en jaar.

Celeigenschappen voor het volledige werkblad op "terugloop"
Zie ook persoonlijke email.

Veel succes en ik ben zeker dat u daarmee veel zal opsteken over de werking van Excel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eerste kolom datum tweede kolom omschrijving derde kolom inkomsten vierde kolom uitgave Onder aan optellen
ronron1212
12 jaar geleden
Ik raad je aan toch een basiscursus excel te doen. Op de lange termijn bespaar je er heel veel tijd mee. Je kan berekeningen invoeren door een formule in te brengen. Zo hoef je nooit meer te rekenenen.
Zo kies je ook iets dat je zelf fijn vind en niet wat een ander fijn vindt. Bovendien weet je wat je aan het doen bent zonder dat je altijd hulp in moet schakelen als iets niet zo werkt zoals jij het wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt volledig wat u schrijft maar met een voorzet kan men aan de slag en heeft met een soort leidraad. Ik heb mijn voorbeeld via mail gestuurd waar hij aan de slag mee kan.