Ik kan zelf internetbankieren maar mijn ouders kunnen zien wat ik afschrijf of niet. Kan ik bepaalde afschrijvingen verwijderden?

Ik kan zelf internetbankieren maar mijn ouders kunnen zien wat ik afschrijf of niet. Kan ik bepaalde afschrijvingen verwijderden? Of bepaalde boekingen onzichtbaar kan maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar hebben je ouders nog geen vertrouwen in jou en dat hebben ze helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze wel je saldo kunnen zien maar dit niet aan de hand van de af- en bijschrijvingen kunnen verklaren, gaan ze alsnog vragen stellen. Krijg je daar weer geduvel over.

Het beste antwoord

Als je bij rabobank zit kan dit niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, dat kan je niet. Wat is geboekt of afgeschreven blijft altijd zichtbaar. En dat moet ook, want hoe kan iemand anders in de gaten houden of er geen misbruik van de rekening gemaakt wordt? Je zult moeten opbiechten wat je gedaan hebt, voordat je ouders er via het overzicht achterkomen. Dat is in elk geval beter dan het maar af te wachten, want dan zullen ze ongetwijfeld bozer zijn!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Als je je wachtwoord verandert, kunnen je ouders niets meer zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet, want zijn ouders kunnen waarschijnlijk op hun eigen internetbankieren zijn rekening raadplegen. Ik heb 7 rekeningen bij de rabo. En daar kan je zelf van aangeven welke je wil zien en welke niet en mijn vrouw ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, oké. Ik wist niet dat dat kon. Vragensteller kan dan misschien beter een eigen rekening openen bij een andere bank, bv ING, zodat hij zijn geheim te houden betalingen vanaf die rekening kan regelen. Alles kan via internet, als hij tenminste meerderjarig is. Ik weet niet om wat voor n soort geheime betalingen het gaat, maar ouders hoeven natuurlijk niet alles te weten van hun kind (afhankelijk van de leeftijd).
nee. Je kan wel zelf aangeven dat jij niet meer wil dat je ouders inzage hebben en dan kun je dat bij de meeste banken online intrekken.

Toegevoegd na 45 seconden:
ik neem aan dat ze via hun eigen internetbankieren jou rekening bekijken. En dat beheer kun je intrekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas als je 18 bent, hebben je ouders geen recht meer om jouw rekening in te zien. Zo is dat tenminste bij de Rabobank.

Maar wat doe je voor spannends dan dat je ouders dat niet mogen zien? Tot je 18e is het heel logisch dat je ouders een beetje meekijken waar jij je geld aan besteedt en daar wat advies over geven, dat hoort bij de opvoeding. Als je iets geks van plan bent, kun je dat toch gewoon van tevoren bespreken? Die ouders van jou zijn ooit ook jong geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet kan je dat niet.
Maar er zijn wel alternatieven voor de betalingen die jij om jouw redenen liever voor jezelf wenst te houden.

Ik weet niet hoe dat in Nederland gaat maar in België kan je, mits extra betaling voor elke actie, een overschrijving doen via de Post. Je hoeft dan geen rekening te hebben bij de post en je gebruikt een overschrijvingsformulier dat speciaal hiervoor ontworpen is. Het is al een hele tijd geleden dat ik van die optie gebruik heb gemaakt dus ik heb geen idee hoeveel je extra dient te betalen voor deze manier van overschrijven.

Verder kan je ook bepaalde zaken cash proberen te betalen als je liever geen inmenging van je ouders wenst.

Ik wil geen moraalriddertje spelen maar tracht een manier te vinden om dit soort zaken bespreekbaar te maken met je ouders en besef dat ouders ook niet dom zijn en het aanvoelen als je naar hun normen 'vals' speelt. Wat niet wil zeggen dat hun regels over heel de lijn de juiste regels zijn voor jouw welzijn hé maar het is nu eenmaal niet makkelijk om kinderen op te voeden in een sfeer van vrijheid die ook voor het kind als aangenaam wordt ervaren.
Dus...
Bedenk bij elke zet die je doet of het jou het leed, vanwege de mogelijke straf na het betrappen, waard is. Dat is wat ik uit mijn rebelse jeugdjaren heb geleerd. Misschien heb jij er ook iets aan ;-)

Liefs en succes ermee!