Ik heb een reis gewonnen bij het bedrijf waar ik werk, moet ik hier zelf belasting over betalen??om de reis te kunnen maken??>?

?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

In beginsel merkt de Belastingdienst dit soort extraatjes aan als loon uit natura. Uw werkgever zal dus de waarde van uw reis op het loonstrookje zetten en daarover zal hij loonheffing in moeten houden. Het telt dus mee als inkomen en hier betaalt u dus belasting over.

U zegt dat u de reis gewonnen heeft. Afhankelijk van de constructie kan het ook zo zijn dat uw werkgever een kansspel georganiseerd heeft. Over prijzen met een waarde boven €454 geldt dat er een kansspelbelasting betaald moet worden van 29%. Deze ligt in principe bij de ontvanger, hoewel de uitbaters van kansspelen soms prijzen netto uitkeren.

De kans dat het volgens de kansspelconstructie gaat lijkt me overigens klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat kunnen wij niet weten, omdat wij niet bij dat bedrijf werken. Je moet dat daar gewoon vragen, zij weten het allemaal beter dan wij hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er moet over deze verstrekking belasting worden betaald. Dit kan zijn door dat jij zelf aangifte moet doen via ja aangifte. maar normaal gesproken zal het bedrijf dit voor je regelen en merk jij daar verder niets van. maar vraag dit voor de zekerheid even na.
ronron1212