In elke grotere stad zijn wel juweliers die goud in- en verkopen... Dus gewoon bij een juwelier informeren... Maar kopen is nu even minder interessant, de goudprijs was nog nooit zo hoog als nu... Dat komt door de overuren van de Amerikaanse (in mijn ogen) valsemunters, die drukken maar bij... Dus dan moet je veel meer dollars op tafel leggen... Iedere politici en land en instantie trapt erin, maar de juweliers niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Via onderstaande link kom je bij een bedrijf dat 'nog' wel wat in stock heeft.

Toegevoegd na 12 minuten:
Maar net zoals X opmerkt, niet bijster interessant op dit moment. Het grafiekje maakt dat duidelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook bij de bank goud kopen;van kleine plaatjes tot baren of alleen op papier.
Het nadeel van baar goud is dat je er altijd minder voor terugkrijgt dan dat je er voor betaalt, voor goud op papier geldt dit in mindere mate.
De economie lijkt in Amerika en in Europa weer wat aan te trekken dus lijkt het me niet handig om het nu te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk op de eerste Bron voor algemene tips.

De tweede Bron is van Central Fund of Canada, waarvan aandelen op de NYSE worden verhandeld onder het symbool CEF. Die aandelen kun je ook via een willekeurige Nederlandse aandelentussenpersoon kopen. Central Fund is een bedrijf dat minimaal 90% van zijn kapitaal in goud heeft zitten. Koop je zo'n aandeel, dan koop je dus grotendeels goud.
Cryofiel