hoe heet zo'n kleine begeleidende brief met opsomming van zaken die je kan aanvinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Volgens mij bedoel je de "Zonder begeleidend schrijven-kaart". Er is helaas geen mooier woord voor!
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt. +

Andere antwoorden (4)

een checklist
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat moet het zijn +
Dat is een memo.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dus, zie mijn reactie op emma's antwoord, maar dat wist je al :)
Amadea
12 jaar geleden
Dus jij hebt (als je werkt) nog nooit een briefje gestuurd met een korte aantekening erbij met de reden waarom? Wat zijn betweters irritant...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat briefje zelf heet een memo ja. Wat er begeleidend bij zit, met vinkjes erop heet geen memo.
Jij vindt het gewoon irritant dat jij geen gelijk hebt en dat je dat niet kunt toegeven. Dat is heel wat anders ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow amadea... Ik jouw reactie als grap? Want je antw is niet echt juist en als je dan seriously een ander attacked.... Rroaaaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach iedereen heeft wel eens een slechte dag ;)
Op mijn werk noemen ze dat een memo (die meegestuurd wordt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een memo heeft niks met aanvinken te maken geloof ik. Sterker nog, een memo is niet hetzelfde als een begeleidende brief. -1, sorry emma :(
Amadea
12 jaar geleden
Dat is niet waar, j0ve. Een memo is een kort begeleidend schrijven, en als dat bijvoorbeeld gebruikt wordt om bij een postpakketje mee te sturen dan staat daar altijd zo'n aankruislijstje op om daarmee te verduidelijken waarom het toegezonden wordt! Maar aangezien ik zelf al heb geantwoord dat het een memo genoemd wordt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg ook dat het op mijn werk zo genoemd wordt... En Amadea noemt het dus ook memo. Zal wel spreektaal zijn en nìet de juiste benaming. Maar wel bruikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Dale:
me·mo het, de; o en m -’s korte nota of mededeling: iem een ~ sturen Woorden.org:
Zelfst. Naamw. tekst met een mededeling of een voorstel Mijnwoordenboek.nl
1) Aantekenbriefje 2) Aantekening 3) Briefje 4) Eenheid van culturele overdracht 5) Herinnering 6) Korte aantekening 7) Korte mededeling 8) Korte nota 9) Korte notitie 10) Memorandum 11) Notitie 12) Notitieboek 13. Wikipedia:
Een `memo` is een kort briefje, geschreven om iemand aan iets te herinneren (memoreren). In veel gevallen wordt een dergelijk briefje geschreven om de schrijver zelf aan iets te herinneren. Een memobriefje is klein van formaat. Oftewel: pertinent onjuist Amadea.
Memo heeft niets te maken met "begeleidend", heeft ook niets te maken met of er wel of geen vinkjes op staan.
In onze huisstijlmodule heet dat een zendbrief.