Kan je als je iemand ken die in bepaalde omstandigheden werkt wat je niet vindt kunnen een klacht indienen bij de arbo? en zo ja waar?

Ze werkt in een winkel met een pui die niet dicht mag (vanwege klanten die dan minder snel naar binnen komen) ze werkt volle dagen in de kou en wind. Haar boterhammetje eet ze op in de koelcel omdat het daar warmer is dan de plek waar ze normaal pauze hou (haar pauze houd in boterhammetje opeten en dan gelijk weer verder werken) Ze durft zelf ze arbo niet in te schakelen aangezien ze bang is haar baan kwijt te raken. Dus ik vroeg me af of ik dat dan mag doen als klant zijnde? En waar zou ik dat dan kunnen doen? Heb al op internet rondgekeken maar kon zo snel niets vinden.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet ook niet bij de arbo zijn, je moet de arbeidsinspectie inschakelen.

Op de onderstaande link kom je direct op het formulier waarmee je een klacht kunt indienen (jij moet de bovenste keuze hebben: "Het betreft de arbeidsomstandigheden en/of werktijden."). Je moet het online invullen, maar als je eerst nog vragen hebt, kun je ook bellen: 0800 – 270 00 00.

Ik hoop voor je vriendin dat hier iets aan gedaan wordt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

arbeidsinspectie ?
het is wel erg moeilijk te vinden
maar volgens mij kan je het hier echt melden