Is mijn pinpas nog geblokkeerd en wat moet ik nu doen? zie beschrijvinf

Ik was mijn pinpas kwijt en heb gebeld naar zo'n nummer en de uitslag is dat ik mijn pinpas heb geblokkeerd en een nieuwe heb aangevraagd, nu heb ik dus mijn nieuwe pinpas binnen maar is mijn pinpas dnan nog geblokkeerd en waarom is de 7.50 die de nieuwe pinpas kostte nog niet van mijn rekening afgeschreven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (4)

Je oude pinpas blijft onbruikbaar. De bank heeft je voor het verzenden van je nieuwe pas een brief gestuurd. Daarin staat wat je moet doen met je nieuwe pinpas. Meestal moet je die activeren. De betaling van de pinpas wordt nog wel van je rekening afgeschreven dat gebeurd echt wel.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pinpas is direct actief, deze hoef je niet eerst te activeren
ronron1212
12 jaar geleden
Bij verlies en diefstal zal je toch denk even een andere pincode moeten ingeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit gebeurd alleen als de pincode bekend is bij anderen of als je deze hebt opgeschreven op een papiertje en bewaard bij je pas, als de pas is verloren en de pincode alleen in je hoofd zit niet.
meestal wordt dezelfde pincode er opgezet en wanneer je bij een geldautomaat geld pin dan pas heb je hem geactiveerd. Via internetbankieren werkt het niet. Anders zou ik morgen (op werkdagen) nogmaals contact opnemen of langs gaan bij je bank
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bank ING is, daar heb ik ook een keer problemen mee gehad. Mijn pas was toen gestolen en ik had een nieuwe aangevraagd. Deze pas hoefde niet geactiveerd te worden. Echter werkte hij niet.

Toen ben ik naar een ING kantoor geweest waar de medewerker ook concludeerde dat de pas niet werkte. Ik heb toen kosteloos een nieuwe pinpas aangevraagd. Kreeg een week later een brief dat ik al een nieuwe pas had en dat ik het daar mee moest doen... Ik ging voor de zekerheid het weer eens proberen en ik kon opeens wel pinnen.

Moraal van het verhaal, ik denk dat je even geduld moet hebben, als hij het over een week nog niet doet zou ik wel even contact opnemen.

De kosten van de pas worden overigens pas later afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal gesproken is het zo dat de pas het wel direct moet doen, als er een defect is of je pas werkt niet, dan moeten ze eerst je oude pas blokkeren voordat er een nieuwe word aangevraagd. Waarschijnlijk had het kantoor dit niet gedaan, vandaar je een brief kreeg.
Je nieuwe pinpas is direct actief, de kosten van 7,50 worden automatisch door de bank van je rekening gehaald. Als je pas is geblokkeerd door meer dan 3x foutief je pincode in te toetsen, krijg je er ook een nieuwe pincode bij. Is je pas geblokkeerd door melding verlies dan behoud jij je oude pincode.