Mijn computer is nooit zo goed beveiligd als de afassite, dus als ik eerst gegevens moet opslaan op mijn computer; hoe veilig is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Online gaan is net zo (on)veilig als een autoritje, maar je moet wél de nodige voorzorgsmaatregelen nemen. Je gordels omdoen (d.w.z. gebruik goede antivirussoftware en zorg dat Windows up-to-date is) en portieren op slot (= firewall aan).

Toegevoegd na 7 minuten:
Bovendien is het verstandig om je pc regelmatig te scannen op malware, zowel met je antivirusscanner als met b.v. Malwarebytes: http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button
Ook een online virusscanner (b.v. http://www.eset.com/home/products/online-scanner/) en het uitstekende Spybot (http://www.safer-networking.org/nl/index.html) willen nog weleens iets ontdekken dat door je eigen scanners over het hoofd wordt gezien.

Verder is het (net als bij autorijden) vooral een kwestie van goed uitkijken! Blijf ver weg van verdachte websites en download geen vage bestanden.

Je pc is overigens sowieso veilig; het is de verbinding met het internet die risico's oplevert!

Toegevoegd na 10 minuten:
Een handig hulpmiddel om te zien of websites (dus niet de persoon/personen die achter een site schuilgaan!) betrouwbaar zijn is de McAfee Site Advisor: http://www.siteadvisor.com/
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang je geen onveilige websites bezoekt (illegale software en pornosites zijn berucht) en niet op elk linkje in je email / msn klikt, in feite klik je nooit, nee NOOIT op links die je ongevraagd toegestuurd krijgt. (Nooit betekend hier dus niet, ook niet soms, ook niet heel voorzichtig, maar NIET) loop je met een up-to-date versie van windows maar weinig risico.
Nog wel even de autostart optie voor usb/sd dingen uitschakelen als je wisselende contacten hebt.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ha ha, wisselende contacten... Maar: je neemt me de woorden uit de mond, zoals je aan mijn toelichting ziet!