als je samen een koophuis heb en je vriendin verlaat de woning en die gaat op haarzelf wonen en moet ik dan mee betalen aan haar woonlasten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Nee, waarom? Zij blijft gewoon de helft van de rente betalen en bij verkoop krijgt ze de helft van de opbrengst.

Het beste antwoord

zolang je geen samenlevingscontract of kinderen hebt niet. Als je dit wel hebt, ligt het aan de voorwaarden en wie wat verdiend.

Ik ga er van uit dat dit niet zo is, dus dan hoef je niet te voorzien in haar kosten. Als jouw huis op beide namen staat moet ze wel meebetalen aan jouw huis.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Jij hebt toch ook woonlasten? Ik neem aan dat zij dat ook niet betaald...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je samen een hypotheek hebt afgesloten zul je eerst samen dat moeten oplossen. Je betaald in elk geval niet mee aan haar nieuwe woonlasten dat is haar zorg.
ronron1212
12 jaar geleden
Nee dat hoeft niet, het is zelfs zo dat zij medeverantwoordelijk is voor de koophuis! Helemaal officieel gezien zou ze daar aan mee moeten betalen omdat ze mede eigenaar is en ook verantwoordelijk voor de financiele afhandeling daarvan, als jij de hypotheek niet meer zou betalen komen de schuldeisers ook bij haar.

Daar tegen staat ook als de huis ooit verkocht word ze ook mee mag delen in de eventuele winst, maar ik weet natuurlijk niet of je een samenlevingscontract afgesloten hebt en wat daar in beschreven is.