Ziek geworden tijdens studie, nu parttime baan. Heb ik recht op Wajong?

Tijdens mijn 2e studiejaar ben ik chronisch ziek geworden waardoor ik nu niet kan werken in dat vakgebied.

Ik heb gelukkig de studie wel af kunnen maken en zelfs een baantje kunnen vinden passend bij mijn mogelijkheden/beperkingen.

Ik werk nu parttime in een functie lager dan mijn opleidingsniveau omdat ik dit lichamelijk en geestelijk niet meer dan dit aankan.

Ik heb tijdens mijn studie geen uitkering aangevraagd omdat ik dacht dat ik wel beter zou worden. 5 jaar later gaat het nog steeds niet beter.

Ik heb nu enkele maanden geleden zwart op wit gekregen dat ik chronisch ziek ben. Financieel kan ik niet zelfstandig rond komen.

Heb ik recht op wajong of een ander soort uitkering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als je tijdens je studie ziek bent geworden en aantoonbaar niet aan het minimum kunt komen door je ziekte, kan het zijn dat je inderdaad recht hebt op Wajong. Dat je het nu pas aanvraagt, is niet per se relevant.

Als je bent uitgevallen tijdens je studie en dus tijdens je studie al arbeidsongeschikt was, en je jonger was dan 30 toen je ziek werd, zou ik zeker een aanvraag doen.