bijna 52 weken ziektewet maar mijn manager wil mij niet meer op de werkvloer zien ik wil wel werken. hoe zit het dan met de 70 % regeling ?

zoals ik al stelde wil ik wel werken maar mijn manager wil mij niet meer. het is dan toch niet normaal dat ik dan maar 70% van mijn huidige loon krijg?

12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij kan werken dan is dat niet normaal,
maar vertel je wel het hele verhaal?
Waarom zat je in de ziektewet?
Waarom wil de manager je niet terug, heeft ie misschien een punt?
enz. (ps. je bent hier anoniem)

Antwoorden (4)

als je arbeidgeschikt bent, kun je een verklaring aan je arts vragen dat je arbeidgeschikt bent, wil je manager je dan nog niet op de werkvloer hebben, dan naar het UWV en daar je beklag doen. Een werkgever is verplicht mee te werken aan een zo spoedig mogelijk herstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent ontslagen. Vraag een bevestiging van het ontslag aan je manager. Het bedrijf moet dan nog een jaar je ww, is 70% van je salaris betalen.
Lees onderstaande link nauwkeurig. Je moet bezwaar maken, anders verlies je je ww rechten.
Dus: gelijk bellen en vragen om de bevestiging van je ontslag.

Verder: een andere baan zoeken.

Toegevoegd na 10 uur:
Als je terugkomt op de werkvloer om te gaan werken, dan geef je aan dat je weer arbeidsgeschikt, dus niet meer ziek bent. Als de manager je niet meer wil, heet dat ontslag. Dat moet dan wel schriftelijk worden bevestigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je aan de wijsheid dat hij ontslagen is? Zolang hij geen schriftelijke bevestiging heeft van ontslag is hij niet ontslagen. En waarschijnlijk lukt het hun ook niet. Want er geld een termijn van twee jaar ziektewet waarin de werkgever de werknemer niet mag ontslaan.
Dus van mij een min.
Je werkgever mag je niet weigeren op de werkvloer. Maar let wel op. Hij laat zich adviseren door de ARBO arts. Deze bepaalt in hoeverre jij weer aan het werk kan of niet. Dat bepaal je dus niet zelf. Indien deze arts je geschikt acht om weer aan het werk te gaan zul je samen met je werkgever naar geschikt werk moeten zoeken binnen het bedrijf.
Volgens de poortwachterwet mag je werkgever je in de eerste twee jaar van je ziektewet niet zomaar ontslaan. Doet hij dit wel dan gaat het ontslag via de kantonrechter. Het UWV is er in ieder geval alles aan gelegen dat jij weer bij je oude baas aan de slag kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Blacky029,

In veel gevallen heb je na 52 weken ziekte recht op 70% van je ‘normale’ loon.
Afspraken hierover zijn vastgelegd in je arbeidscontract en/of CAO.

Samen met je werkgever ben je tijdens ziekte verantwoordelijk voor re-integratie.
Afspraken over de terugkeer naar werk moeten worden vastgelegd.
Je werkgever kan dus niet zonder reden aangeven dat hij je niet meer op de werkvloer wil zien.

Actuele informatie over re-integratie en wat er tijdens ziekte moet gebeuren vind je in dit stappenplan: http://bit.ly/yQ2FDu

Loopt je re-integratie vast en kom je er samen met je werkgever niet uit ?
Een vakbond of andere belangenorganisatie kan je dan helpen.

Kom je er dan toch niet uit ?
Je kunt dan een deskundigenoordeel bij UWV aanvragen.

Actuele informatie over het deskundigenoordeel vind je op deze pagina: http://bit.ly/tcbRKL

Met vriendelijke groet,

René
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben je van een promo team want je bent geen kennispartner zag ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Eucalyple, Ik ben niet van een promo team maar medewerker van UWV (Webcare Team). Het UWV Webcare Team is dagelijks actief op verschillende fora en Twitter.
Wij geven informatie, beantwoorden vragen en lossen waar mogelijk individuele problemen op. Vooralsnog zij wij geen kennispartner op dit forum. Intern ga ik overleggen of wij dat zouden willen.
Bedankt voor de tip. Meer informatie over het UWV Webcare Team vind je hier: www.uwv.nl/webcare Met vriendelijke groet, René
UWV Webcare Team
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed werk, Rene!