Waarom zijn de prijzen in een Amerikaanse winkel altijd exclusief BTW?

Als je in Amerika naar een winkel gaat, moet je bij de kassa altijd meer betalen dan dat er op het prijskaartje staat. Dit komt omdat de prijs altijd exclusief BTW vermeld staat. Waarom staat het daar excl. BTW? Gewoon omdat het mag en daarom goedkoper lijkt, of zijn hier meerdere redenen voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amerika gaat dit om alle winkels volgens mij zijn alleen supermarkten een uitzondering.
Elektronica en kledingwinkels zijn altijd exclusief BTW. De prijzen in groothandels zijn inderdaad exclusief BTW, dit komt omdat ondernemers het veelal af kunnen trekken van de belasting maar dit is hier niet het geval

Het beste antwoord

Omdat er geen BTW bestaat in de VS.
Wel is er sales tax op de meeste artikelen (bij de bakker betaal je bv geen sales tax). Deze sales tax wordt per county vastgesteld. Als je een winkelketen hebt en het éne filiaal laat spullen overkomen uit een ander, dan zouden de prijzen voortdurend moeten worden aangepast als deze inclusief zouden zijn.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien omdat er verschillende tax (btw) tarieven per state gehanteerd worden in de USA? Maar ja, lijkt niet echt logisch want je kunt altijd een eigen prijskaartje maken maar misschien zijn ze wat lui daar en inderdaad als het mag doen ze het.