5 collega's werken parttime. 2 werken 16 uur, 1 werkt 20 uur, 1 werkt 24 uur en ik werk 28,5 uur p/w. Wij willen allen op vrijdag vrij. Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Dat gaat niet. De werkgever is gerechtigd om jullie op die dag te plaatsen wanneer hij jullie nodig heeft indien hij een economisch belang hierin heeft. Mits hij dit een wel op een juiste termijn van te voren doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal dus niet gaan je werkgever zal hierover een afspraak met jullie moeten maken en die houdt zo en zo in dat jullie of geen van alle of een of 2 de vrijdag vrij zijn.
ronron1212
12 jaar geleden
Allemaal eens in de 5 weken vrij op vrijdag, als dit te realiseren is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal eens per 5 wk op vrijdag is minder eerlijk voor die twee die minder werken dan de rest. Dat kan eerlijker. Als je ieders contractaantal uur deelt door 4 kom je op 4 voor die 2 van 16, 5 voor de ene van 20, 6 voor die van 24 en 7 voor die van 28,5. Opgeteld is dat 4+4+5+6+7= 26 en laat dat nu precies een half jaar zijn.

Die van 16 uur werken dus allebei 8 vrijdagen per jaar, die van 20 uur werkt 10 vrijdagen per jaar, die van 24 werkt 12 vrijdagen per jaar en die van 28,5 werkt 14 vrijdagen per jaar. Dan valt er vast ook nog wel eens een vrijdag uit door feestdagen want soms heb je er 53 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi Pelle +
Waarschijnlijk heb jij net het huiswerk van "gast-nogwat" gemaakt ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ik help mijn zonen ook altijd met hun huiswerk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze eens hun diploma mogen ophalen loop ik gewoon mee!
Ik weet niet waar jullie werken maar als er een ander filiaal is, Kunnen jullie misschien zorgen dat er medewerkers van daar bij jullie komen werken.0