wat is het verschil tussen een kapitaalrekening en een lopende rekening?

Ik probeer het mijn dochter uit te leggen, maar ik kom er zelf ook niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (3)

Op de lopende rekening komen de af- en bijschrijvingen dit komen uit export en import. Bijv: Nederland verkoopt 10 kazen aan Duitsland, dan wordt de beloning daarvan bijgeschreven op de lopende rekening. Op de kapitaalrekening komt alles wat te maken heeft met beleggingen, investeringen en leningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een lopende rekening kun je vergelijken met je betaalrekening, waar het geld op binnenkomt en waar je geld mee overmaakt. Een kapitaalrekening kun je dan vergelijken met een spaarrekening, maar dan een waar je gebouwen en andere bezittingen e.d. ook op kan aangeven.
12 jaar geleden
op een lopende rekening heeft te maken met import of export van goederen, diensten, productiefactoren( dingen die nodig zijn om iets te produceren zoals; natuur arbeid en kapitaal) en inkomensoverdrachten.
op een kapitaal rekening staat alle geldstromen die te maken hebben met het kapitaal verkeer ( transacties ven geld van beleggers, spaarders en investeerders.