Kun je in het HBO collegeld terugkrijgen als je stopt voor 1 februari en dit wel je eerste jaar is maar niet je eerste HBO-studie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Natuurlijk, dat heeft er niets mee te maken. Als je vorig jaar een opleiding heb gedaan en daarna ben je overgestapt op deze en je wilt vóór februari stoppen, krijg je een deel van je geld terug. Hoeveel geld het is, is verschillend per school, maar het is niet afhankelijk van het feit dat je al eerder een studie hebt gevolgd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stop je vóór 1 februari met je studie en is dit je eerste jaar met een prestatiebeurs voor hbo of universiteit? Dan wordt je prestatiebeurs van dat studiejaar automatisch een gift.

Je mag voor de rest van dat studiejaar geen prestatiebeurs meer voor een hbo- of universitaire opleiding aanvragen. De tot februari ontvangen maanden tellen mee als verbruikte studiefinancieringsmaanden.
Je kunt maar één keer gebruikmaken van deze regeling.
fisbel