Hoe weet de Quote zo zeker dat ze de 500 rijksten van Nederland hebben?

Om een top 500 te kunnen maken, moet je toch het vermogen van iedereen hebben? Hoe is de Quote zo zeker dat ze werkelijk de 500 rijkste Nederlanders hebben? Misschien staat er wel iemand onterecht (niet) in.

Ik ben in ieder geval niet gevraagd en sta er mede om die reden dus niet in (ps; er is nog een andere reden ook)

paulus811
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

100% zeker weten ze het natuurlijk niet maar nummer 500 (Kroymans) begint bij +/- 50 miljoen. Mensen die 50 miljoen of meer verdient hebben die zijn altijd bekend. Er is niemand die 50 miljoen binnenhaalt en toch onbekend blijft. Wel is het natuurlijk zo dat het moeilijk is om te kijken of iemand nu 48 miljoen of 52 heeft. Dat word dus zo secuur mogenlijk uitgezocht maar toch kunnen er "kleine"(je praat al snel over miljoenen) gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het klopt dat de Quote 500 een aardig beeld geeft, maar het klopt zeker niet 100%. Er zijn zeker mensen waar ze het vermogen niet goed van kunnen schatten, en die er dus niet in staan. Gevolg is dat er dus wel mensen instaan die er dus eigenlijk niet horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Quote zit er heel erg vaak naast. Hun berekeningswijze is vaak gebaseerd op schattingen en informatie van jaren geleden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men baseert zich voornamelijk op openbare registers zoals de Kamer van Koophandel, het Kadaster en bedrijfsgegevens als jaarverslagen.
Zo wordt er bijvoorbeeld op basis van het aandelenpakket en de waarde er van op de beurs een schatting gemaakt van zijn of haar vermogen.
Voor de rijken zonder beursgenoteerde aandelen baseert Quote zich veelal op gegevens van de Kamer van Koophandel. De winsten van de bedrijven worden vergeleken met die van concurrenten die wel beursgenoteerd zijn en op basis daarvan wordt een schatting gemaakt