Wat heeft Multifunctioneel, Flexibel, Logisch en Eenduidig met locatie codering te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Stel, je bouwt een enorme parkeergarage. Dan is het handig als automobilisten snel en handig hun auto terug kunnen vinden. Je verzint dan een codering, zodat automobilisten niet iets hoeven te onthouden als, "2 keer de trap op, dan naar links bij de gele pilaar rechtsaf, 4e auto vanaf de betaalautomaat". Want dat vergeten ze.

Je gaat dan een locatiecodering verzinnen, zodat het makkelijk te onthouden is. B.v. 4R23 dat betekent 4e etage. vak rood, vak nummer 23.

Zo'n codering is multifunctioneel als b.v. in de rode vakken langer geparkeerd mag worden. De codering zegt in dat geval iets meer, dan alleen de locatie.
Zo'n codering is flexibel als het makkelijk aangepast kan worden aan veranderende omstandigheden. B.v. bij uitbreiding van de parkeergarage kan hetzelfde systeem gehandhaafd blijven.
De codering is logisch, als iedereen het direct snapt; dus geen ellenlange codes, of 2 maal hetzelfde teken in een ocde.
En de codering is eenduidig, als er geen enkel misverstand kan ontstaan, waar je auto staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!