Ik heb een 0-uren contract en werk dus op oproep basis (in de kinderopvang). Maar heb deze week bijna geen werk gekregen, kan ik ergens geld krijgen?

Ik werk in de kinderopvang, naast mijn studie. En mijn werk is mijn enige inkomstenbron. De flexibiliteit van een 0-uren contract is voor mij dus heel handig. Maar deze maand (januari) was er geen werk. Ik heb tot nu toe nog maar 4,5uur kunnen werken. Hiervan kan ik uiteraard straks mijn rekeningen niet betalen. Nu vraag ik me af of er een instantie is waar ik dan voor zulke maanden in aanmerking kom voor bijvoorbeeld een uitkering oid voor 1 maand... Hopelijk heeft iemand een idee, want op deze manier kom ik flink in de problemen.

Toegevoegd na 52 seconden:
Waar week staat moet maand staan, mijn excuses.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen studiefinanciering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is mijn tweede studie, dus ik betaal deze studie helemaal zelf. Dit doe ik van mijn loon bij de kinderopvang en hiervan betaal ik dan ook mijn vaste lasten etc. Ik ontvang dus geen studiefinanciering oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kan je werk nog lenen bij DUO.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/wat_is_studiefinanciering/lenen.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas kom ik daar niet voor in aanmerking. Ik volg namelijk een schakelprogramma aan de universiteit, dit kan omdat ik al een afgeronde HBO opleiding heb. Dit betekent alleen wel dat de IB-groep je niet ziet als 'echte' student en dit betekent dat je niet in aanmerking komt voor een lening bij hen. Pas zodra ik aan mijn master begin zien zij mij weer als 'echte' student en mag ik weer lenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet helaas geen oplossing, succes met je studie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang heb je dat 0-uren contract al? En hoeveel uur werk je gemiddeld per maand.
Als je 3 maanden 20 uur per maand werkt, dan krijg je recht op die uren.
(wel ff de link lezen, want ik zeg het nogal kort)
http://www.personeelsnet.nl/dossier.php?Id=5225&waar=23
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben al sinds 3-11-2008 in dienst met een 0-urencontract. Ik heb inmiddels contact gehad met UWV en een formulier ingevuld voor aanvraag van WW, ze nemen binnen een week contact met me op om het door te nemen. Dus even afwachten hoe dat zal aflopen.

Antwoorden (3)

Nee die is er niet er bestaan geen instanties die zo maar geld geven. Het best kun je even contact maken met je ouders of een andere baan erbij zoeken.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas kan ik hiervoor niet bij mijn ouders aankloppen.
Ik weet niet of je op jezelf woont,maar je zou de UVW of SoZaWe kunnen bellen om te vragen of je recht hebt op een aanvullende uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik woon inderdaad op mezelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou inderdaad bij de sociale dienst proberen,
Maar ik denk dat je dan meteen verplicht bent om te gaan solliciteren voor een andere baan die meer oplevert. Wellicht kan je daar vrijstelling voor krijgen omdat je ook studeert. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel! Meteen UWV gebeld en online een aanvraag voor WW ingediend. Nu afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je recht hebt op ww dat weet ik niet want hiervoor moet je wel een periode in één jaar gewerkt hebben om in aanmerking te komen voor een ww uitkering en dan nog krijg je maar voor één maand een ww uitkering als je nog maar een jaar gewerkt hebt. Ik denk dat je bij de SoZaWe meer kans maakt,maar deze zal je dan weer verwijzen naar het UWV want pas na afwijzing van het UWV kun je een aanvullende uitkering bij de SoZaWe aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria16 heeft gelijk. je krijgt pas bijstand als er geen voorliggende uitkering mogelijk is
Met een 0 uren contract kun je al de baas tijdelijk geen of weinig werk heeft in de maand je aanmelden bij het UWV
Hun bekijken dan je gemiddelde inkomen over de afgelopen periodes
Kom je echter 1 mnd weer op dat gemiddelde vervalt de uitkering dus moet je steeds op nieuw aanvragen
Mijn dochter had hier ook mee te maken