Ik heb al mijn spaargeld cash en dit bedraagt nu bijna 19000 euro. Mag dit? Aangezien je tot dik 20000 belastingvrij kunt hebben toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
KIJK UIT MET DINGEN TE VERTELLEN HIER!
Er kunnen mensen zijn die denken, he, ik ken iemand die vespa's verkoopt, die ga ik even overvallen want die heeft 19000 euro in huis liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit te veel details vertellen, je had in vorige vraag beter niet kunnen zeggen dat het om klassieke vespa's gaat. beter alleen scooters ofzo. Of dat je dingen opknapt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gast91683, geld dat je aan bijverdienste overhoudt is geen spaargeld maar nog aan te geven belastbaar inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou maar een bankkluisje gaan huren. Voor nog geen € 100 per jaar heb je veiligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hajeti, jouw 1e reactie had je bij antwoorden kunnen zetten. Het is juist, dit moet je opgeven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit beantwoord in elk geval duidelijk je vorige vraag ; JA over dit soort bedragen moet je belasting betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slimshady, vraagsteller doelde m.i. op box 3-bezittingen zoals banktegoeden, contant geld, vorderingen en beleggingen.
Mijn reactie gaat als opmerking in op belastbaar (arbeids)inkomen in box 1, niet op het gevraagde box3-inkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh ja, ok.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
@hajete
Welke bank verhuurt nog kluisjes tegenwoordig?
Ik ben er ook naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn Rabobank
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Bedankt, hajete!

Antwoorden (1)

U hoeft namelijk alleen belasting te betalen als uw vermogen meer is dan € 20.785 (als alleenstaande) of € 41.570 (als u het hele jaar een fiscale partner hebt).