heeft het jaarlijks switchen tussen energieleveranciers consequenties?

Ik stap jaarlijks over naar een andere leverancier. Niet omdat ze goedkoper zijn, maar omdat ze grote welkomstbonussen uitkeren. Kan het zijn dat ze me op ten duur niet meer willen hebben als klant?

Toegevoegd na 7 minuten:
zijn er meer mensen die jaarlijks opstappen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik stap ook elk jaar over. Vaak naar een leverancier die zelfs *duurder* is per kWu en/of per m³, maar die toch goedkoper is vanwege de hoge welkomstbonus.

Het heeft voorlopig geen consequenties.

Wel zie je dat de leveranciers nu door beginnen te krijgen dat er steeds meer "bonus-hoppers" zijn zoals jij en ik. Daarom stellen steeds meer leveranciers de voorwaarde dat je de bonus slechts krijgt wanneer je niet eerder klant bij hen bent geweest.

Maar goed, het principe van concurrentie blijft gelden, dus ze zullen op één of andere manier toch moeten proberen jou te lokken. Is dat niet met een bonus, dan moeten ze iets anders bedenken.

Stel dat straks de welkomstbonus verdwijnt, of dat je die niet meer krijgt omdat je alle leveranciers al hebt gehad, dan blijft er niets anders over dan de op dat moment goedkoopste leverancier kiezen. Maar dat doe je sowieso al; en tot het zover is, heb je elk jaar een leuke bonus opgestreken.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

voor zover ik weet hebben energiebedrijven geen acceptatieplicht dus als je als 'onbetrouwbare' klant bekend wordt zouden ze je kunnen weigeren.
Misschien is dit ook een reden dat steeds meer leveranciers alleen maar langer lopende contracten aanbieden?